Umbra lui Basescu la Casa Poporului

Sunt atat de multe de spus despre dezbaterea de astazi, vor fi atat de multe emisiuni tv, articole in ziare si dezbateri radio care vor analiza in cel mai mic detaliu fiecare cuvant, gest, grimasa incat ma voi rezuma doar la cateva impresii succinte.

In primul rand asteptarile mi s-au confirmat. Analizand miza acestei dezbateri din perspectiva fiecarui candidat, era usor de banuit ce strategie va folosi fiecare. Crin Antonescu, dupa ce luase un mic avant dupa dezbaterea de la Cluj, avea nevoie de ceva spectaculos care sa-l duca aproape de primii doi in preferintele oamenilor. Cum nimic nu se intamplase in aceasta ultima saptamana, singura sansa a acestuia era sa profite maxim de aceasta ultima oportunitate. Era clar deci ca-i va ataca pe ambii contracandidati cu virulenta maxima.

Traian Basescu se afla la momentul decontului. Cei cinci ani de mandat cantareau greu si, oricat de ofensiv si-ar fi dorit sa fie, era automat obligat sa intre in defensiva de acuzatiile reale aduse Geoana si Antonescu. Strategia lui trebuia sa tina foarte mult cont de atacurile usor de intuit. Foarte, foarte greu pentru el sa se mai ridice la nivelul lui Basescu din 2004. Este mult mai usor sa fii in opozitie si sa acuzi. Inspiratia de moment, gluma bine plasata, ironia erau singurele care-l puteau salva. I-au lipsit insa cu desavarsire.

Mircea Geoana s-a adresat in special oamenilor mult mai asezati care nu agreeaza tupeul, nesimtirea si lipsa bunului simt. Mircea Geoana a fost insa foarte natural in acest rol pentru ca i se potriveste cel mai bine. Experienta in diplomatia este un atu. Niciodata, dar niciodata in diplomatie nu vor fi apreciate atacurile la persoana, cuvintele dure aruncate aiurea si afirmatiile nefondate. Oricat de important ar parea pentru unii ca Mircea Geoana nu este un foarte bun “combatant”, ca nu arunca natural cu noroi in stanga si-n dreapta, mult mai important mi se pare ca este un om echilibrat, asezat, cumpatat, care are capacitatea sa gaseasca puncte comune de interes chiar si cu proprii contracandidati. Acesta a fost Mircea Geoana din aceasta seara, acelasi din fiecare zi.

De multe ori am avut insa sentimentul ca Antonesc a preluat rolul lui Basescu. Crin Antonescu a apelat la armele din 2004 ale lui Basescu, probabil considerandu-l un model de succes.

Mircea Geoana s-a comportat ca un viitor presedinte, conciliant, echilibrat, un adevarat diplomat. Din punctul meu de vedere asa trebuie sa arate presedintele unei Romanii civilizate, europene.

Marele infrant al acestei dezbateri a fost fara nicio urma de indoiala Traian Basescu. Am convingerea ferma ca nu mai are nicio sansa sa ajunga presedintele Romaniei.

Tags: , ,

Nu exista raspunsuri la “Umbra lui Basescu la Casa Poporului”

  1. Doxa Says:

    November 21, 2009 at 1:34 am

    Da, sigur, si marmota invelea mingea de baschet in steagul PSD :)

  2. Catalin Ivan Says:

    November 21, 2009 at 8:42 am

    Pot fi banuit de subiectivism. Cu toate astea insa, daca nu eram membru PSD, nu m-ar fi convins absolut deloc Antonescu si Basescu. Tot varianta Geoana mi-ar fi ramas pentru votul de maine.

  3. Cetatean Says:

    November 21, 2009 at 9:00 am

    Exact, Geoana, pentru ca este un pacifist :) Care nu stia sa raspunda la intrebari decat cu alte intrebari. “Ce salar are ruda dumneavoastra domnule Geoana (angajata nu stiu unde)?” RASPUNS Geoana: o INTREBARE!! Asa se raspunde cand esti “conciliant” si nu ai nimic de ascuns, cu INTREBARI :) Ru-si-ni-ca

  4. Catalin Ivan Says:

    November 21, 2009 at 10:36 am

    Este foarte greu, intr-adevar, sa argumentezi de ce o ruda de-a ta a ajuns intr-o functie importanta. Este mult mai facil sa induci ideea ca persoana in cauza, necunoscuta pentru majoritatea celor care urmaresc dezbaterea, este una incompetenta care a avut norocul de a fi ruda cu un anumit politician. Se intampla insa in viata ca unele rude ale fiecaruia dintre noi sa fie foarte competente si sa se descurce pe propriile picioare. Din cate am inteles, cumnatul lui Mircea Geoana castiga mult mai bine ca director la banca privata unde a lucrat… prin urmare competenta acestuia nu putea fi pusa la indoiala. Nu inteleg insa un lucru: de ce trebuie sa plateasca toate rudele de gradul unu, doi sau trei ale unui politician pentru ascensiunea acestuia? Mi se pare ca analizam mult prea superficial lucrurile.
    Atacul lui Antonescu nu a fost unul care sa-i faca cinste. Revolutia bunului simt nu presupune atacuri la familia contracandidatilor. Faptul ca Mircea Geoana nu a raspuns cu aceeasi moneda si nu a intrat in balacareala generala pe care si-o dorea Crin, arata clar ca poate fi un presedinte echilibrat.

  5. liviu Says:

    November 21, 2009 at 10:52 am

    Eu nu stiu ce salariu are nici tata, nici mama, nici chiar sotia mea(la ea variaza destul de mult). Orice angajator se uita si la rudele tale pentru a-si crea o imagine a mediului in care ai trait, te-ai dezvoltat ai invatat. asa ca mi se pare irelevanta intrebarea.

  6. Cetatean Says:

    November 21, 2009 at 11:07 am

    Intr-o societate normala ai avea dreptate. In Romania, cumnatul lui Geoana are sanse foarte mari sa fie acolo pentru ca e cumnatul lui Geoana. Pentru ca asa e sistemul la noi. Nu nega, nu are nici un sens, nepotismul e scris si pe tricolor. Faptul ca Geoana nu a raspuns poate dovedi si ca nu avea date despre un posibil nepotism in cazul lui Crin… O chestiune ramane clara totusi: Geoana a primit o intrebare. “Ok, nu stiu ce salar are, e un angajat foarte bine platit si competent.” Asta ar fi fost raspunsul meu de ex. Daca stiu ca nu am nimic de ascuns, care ar fi problema sa fie bine platit? Dar Geoana nu a raspuns asa… el nu a raspuns deloc defapt…

  7. Cetatean Says:

    November 21, 2009 at 11:16 am

    Cea mai buna fapta a fiecarui candidat:

    Traian Basescu: Am crestinat un copil musulman.
    Crin Antonescu: N-am parasit pe nimeni in viata publica sau privata
    Mircea Geoana: Nu am dat-o pe soacra-mea afara din casa. :) ) Asta a fost prea tare….

  8. Catalin Ivan Says:

    November 21, 2009 at 11:21 am

    Se referea la faptul ca Basescu si-a dat afara soacra din casa. Din pacate nu era un subiect foarte mediatizat si nu a fost perceput ca atare. Aici iti dau dreptate ca trebuia mult mai bine explicat. Realitatea ramane insa aceeasi. In conditiile in care vrei sa fii un model moral si de conduita pentru o natiune intreaga, trebuie sa explici de ce ti-ai lasat soacra pe drumuri.

  9. Cetatean Says:

    November 21, 2009 at 6:03 pm

    Ah, nu stiam cu Basescu si soacra. Dar cine a facut afirmatia despre “familia contracandidatilor”?! Geoana care “arata clar ca poate fi un presedinte echilibrat”? Domnule Catalin, sunteti usor de prins in offside… Singurul motiv pentru care nu i-a raspuns urat lui Crin cand a fpst atacat vorbindu-i-se despre acel cumnat este pentru ca nu avea o replica pregatita. Aia cu moralitatea si integritatea, vorba cuiva, o mai inveleste marmota in steagul PSD-ist. Nu dureaza nici 5 min si se face praf “moralitatea” lui Geoana. Dupa ce ne convingem amandoi de asta, putem trece la urmatorul candidat. La alagerea ta :)

  10. Catalin Ivan Says:

    November 21, 2009 at 8:11 pm

    A fost doar o aluzie. S-a referit la propria soacra. Cine cunostea episodul putea sa faca o comparatie. Cine nu, nu. Eu cred ca putem trece la urmatorul candidat. :D

Lasati un comentariu


 

orizontal line