De ce nu-i Antonescu Obama

In primul rand pentru ca este o comparatie facuta de Relu Fenechiu. Cata valoare poate avea o apreciere facuta de Relu Fenechiu?…

In al doilea rand pentru ca Antonescu nu reprezinta un nou tip de politician. Este un politician de tip vechi, care a ocupat multe functii importante atat in Guvern cat si in Parlament. Cum poate reprezenta schimbarea o persoana care, desi a avut nenumarate ocazii, nu a demonstrat nimic in aproape douazeci de ani de politica? Evident ca nu poate.

In al treilea rand, mult laudatul talent oratoric al lui Antonescu este supradimensionat pe de o parte de liberalii care trebuie sa justifice schimbarea lui Tariceanu fara sa fie acuzati ca s-au razbunat pe cel care i-a scos de la guvernare, iar pe de alta parte de cei care il urasc organic pe Basescu si ar sustine pe absolut orice ar putea sa-i puna probleme acestuia in toamna.

Am urmarit cu un oarecare interes congresul liberalilor si nu am reusit de ce au tinut atat de mult sa transforme un eveniment de referinta al PNL intr-un eveniment patetic anti-Basescu. Toate discursurile au avut un singur subiect central: demonizarea lui Basescu. Sunt de acord ca este nociv pentru Romania, ca trebuie sa plece, ca reprezinta un accident al istoriei romanilor insa cred ca era mai important pentru ei sa discute despre PNL, despre solutii la problemele acestui partid.

In final voi da si eu un pronostic pentru ca asa se pare ca-i la moda acum. Am convingerea ca Antonescu nu va lua mai mult de 20% si ca nu are nici cea mai mica sansa sa intre in turul doi. Se vor infrunta in turul doi candidatii PSD si PDL. Esecul lui Crin Antonescu din toamna nu se va datora doar lipsei unui partid puternic ci si lipsei de anvergura a acestuia. Un lider cu anvergura nationala nu se formeaza dupa un simplu congres… cred ca este nevoie de mult mai mult decat atat.

Nu exista raspunsuri la “De ce nu-i Antonescu Obama”

  1. Alin Ciubotaru Says:

    March 24, 2009 at 11:49 am

    De acord cu 90% din articol – is it a first? :)

    Si o completare: orbul gainilor e boala grea. PNL are mai nou electorat preponderent rural (sic!), mai mult sau mai putin cumparat. La tara, logica e simpla: “Cine a marit maica penzia? Tariceanu ala? Cum, nu mai e? Ei, atunci nu mai e…”.

    Daca aveau un dram de minte il votau in continuare pe Tariceanu, pentru a mai beneficia, la europarlamentare macar, de “inertia” lui de imagine.

    Cat despre speech-urile lui Antonescu… am avut momente cand am ras cu lacrimi. Mai mult nu spun.

  2. Mihnea Says:

    March 24, 2009 at 12:48 pm

    Aveti dreptate. Mie Geoana mi se pare ca are figura de presedinte. Insa dupa campania lui pentru primaria Bucurestiului mi-a ramas intiparita pe retina poza lui sub reclama la Johnny Walker, pe care scria Keep Walking. Voi pesedistii nu sunteti impotriva lui Basescu pentru ca nu muscati mana care va hraneste… si nu o veti musca nici in campania la prezidentiale, insa asta inseamna ca o veti hali electoral. Superioritatea afisata de dvs. pe blog – e normal, e blogul personal – nu are insa substanta si este ca bicarbonatul: dupa ce pui putin acid iese mult aer si ramai cu un gust rau in gura.

  3. dan Says:

    March 24, 2009 at 1:27 pm

    Sa inteleg ca Geoana este un altfel de politician? Ce fel de …?? Tocmai a iesit cu coada intre picioare dupa ce s-a umflat degeaba pe tema FMI. Nu-mi spune ca a negociat ca nu tine.
    ARE Geoana anvergura? Unde, nici macar parrtidul nu-l asculta.
    Si apoi, vad ca merge de minune alianta PSD-PDL. Si ce este mai grav, este ca inainte de alianta erai dusman de clasa al lui basescu si PDL si acum ai devenit mai geoana :) )
    Asa o fi dat ordin MIHAITA-SECU.
    Sa TAITI mult si BINE. s-a facut dreptate. FSN-ul.

  4. Razvan Says:

    March 24, 2009 at 4:32 pm

    Cum iti explici atunci ca chiar marele vostru lider,Ion Iliescu, il apreciaza pe Crin Antonescu? Ajung sa cred ca uneori esti paralel cu realitatea:). Esti tipului de politician tanar care face si scrie mereu impotriva adversarilor politici, fara a rationa si fara a aduce argumente solide.Faci asta doar asa sa arati tu ca esti mai destept.Mai mediteaza putin:).
    bafta

  5. Catalin Ivan Says:

    March 25, 2009 at 2:57 pm

    Alin, cred ca este prima data cand esti de acord cu un articol… ma refer la cele din categoria politica.
    Mihnea, noi pesedistii suntem impotriva lui Basescu dintotdeauna. Liberalii au facut parte din doua aliante politice cu acesta si s-au fript de fiecare data. Daca tu crezi ca Basescu reprezinta “mana care hraneste pe cineva”inseamna ca ceea ce se intampla in lumea care te inconjoara te surprinde permanent. Nu am nicio urma de indoiala ca nu intelegi mare lucru… este bine insa ca-ti dai cu parerea.

    Dan, Mircea Geoana este o solutie foarte buna pentru functia de presedinte din cel putin un motiv: a fost un excelent ministru de externe. Pana la urma, presedintele tarii trebuie sa ne reprezinte in relatii cu celelalte state ale lumii… ceea ce nu a facut Basescu.

    Pentru Razvan:
    Iliescu a aruncat afirmatia respectiva tocmai pentru a induce confuzie in randul liberalilor. Critic scena politica pentru ca o cunosc foarte bine si pot sa-mi exprim o parere avizata. Nu ma informez doar de la televizor.

  6. Ion Dascalu Says:

    March 25, 2009 at 11:08 pm

    Catalin, doar pe considerentul ca Mircea Geoana a fost un ministru de externe excelent, nu se poate construi un candidat la aceste alegeri. Nu sunt de acord cu asta. Da-mi alte motive pentru care tu crezi ca Mircea Geoana merita sa fie votat. Si sper ca acestea sa fie cat mai aproape de adevar (bine, imi dau seama ca tu nu iti poti permite sa il vorbesti de rau pe presedintele partidului tau, ci numai de bine) cu alte cuvinte partea de propaganda oficiala pe care trebuie sa i-o adaugi acestei prezentari sa fie cat mai subtire..

  7. Nicolae Lupascu Says:

    March 26, 2009 at 11:40 am

    Buna ziua Catalin,
    Uneori fac eforturi mari sa inteleg pozitia ta extrem de critica fata de liberali..in conditiile in care eu zic ca alianta noastra locala a functionat bine si ne-am respectat cuvantul..
    In alta ordine de idei, schimbarea presedintelui nu e legata doar de iesirea de la guvernare si de “devorarea” liderului. A trebuit sa facem o optiune in ceea ce priveste viitorul partidului, asa cum ati facut si voi la ultimul vostru Congres.
    Eu unul si probabil si multi colegi de-ai mei, nu am dorit sa aruncam cu noroi in capul fostului nostru presedinte, ptr ca nu ar fi o atitudine care sa ne caracterizeze..
    In ceea ce priveste valoarea presedintilor nostri, viitori candidati, timpul ne va dovedi daca sunt sau nu cu adevarat valorosi..si mai ales care dintre ei va intra in turul doi.
    In ceea ce priveste lipsa de anvergura a lui Crin Antonescu …e mult de discutat…oricum, eu cred ca stie totusi unde este platforma Magurele..
    N-am vrut sa fiu ironic…era doar o constatare…

    Toate cele bune,
    Nicu Lupascu

  8. Alin Ciubotaru Says:

    March 26, 2009 at 7:05 pm

    Actually, cred ca s-a mai intamplat o data, maxim de 2 ori.

    Dar promit sa nu se mai repete! :D

  9. Catalin Ivan Says:

    March 26, 2009 at 10:01 pm

    Nicu, stii foarte bine ca sunt multi oameni politici liberali pe care-i apreciez si cu care am o relatie de amicitie si buna colaborare. La fel se intampla, punctual, si cu politicieni liberal democrati. Nu pot insa sa nu critic, de fiecare data cand am ocazia, atitudini si actiuni politice care mi se par deplasate.
    Nu cunosc situatia platformei Magurele… imi cer scuze.

    Ion, un alt argument ar fi schimbarea PSD-ului in cei patru ani de mandat ai lui Mircea Geoana. Un partid considerat nereformabil in 2004 a devenit partidul cu cea mai sanatoasa democratie interna. Aici as felicita PNL-ul pentru primul pas facut in aceasta directie.
    Nimeni nu credea ca Mircea Geoana va reusi sa reformeze partidul si sa-l tina unit in acelasi timp. Se pare ca votul dat in 2005 a fost un pariu castigat.

  10. Ion Dascalu Says:

    March 27, 2009 at 11:53 pm

    Da-mi voie sa te contrazic la afirmatia “schimbarea PSD-ului in cei patru ani de mandat” ai presedintelui Geoana. De schimbat nu a schimbat mare lucru, ci doar a mai inlaturat niste “dinozauri”, vorba ta (avand grija sa instaureze alti dinozauri, dinozaurii lui).. Si nu vreau sa mai dau exemple. Apreciez la el doar faptul ca a reusit sa se mentina la carma partidului in tot acest timp (in ciuda unor lupte de culise destul de puternice, sa nu-l uitam de pilda pe d-l Nastase si modul in care a reactionat si inca mai reactioneaza) dar consider ca nu a reformat partidul intr-o maniera corespunzatoare sperantei uriase de schimbare de pe urma careia a ajuns in fruntea partidului. Cea mai buna miscare a d-lui Geoana a fost, fara doar si poate, colaborarea cu liberalii pentru a-i mentine la guvernare dupa plecarea democratilor. Asta e un mare merit, deoarece de pe urma pactului asta tacit, social-democratii au mai prins o gura de oxigen (si stii foarte bine ce s-a intamplat la numeroasele rectificari de buget din 2008, de exemplu, ce frumos s-au impartit banii) de au reusit sa se pregateasca pentru bataliile electorale din 2008.. Nu cred ca sunt cel mai in masura a-l analiza pe Mircea Geoana insa consider ca am dreptul sa emit o parere proprie prin prisma informatiilor pe care le-am analizat si disecat in decursul timpului.. In general, presedintele PSD Geoana imi displace (cred ca mai degraba il prefer pe Cristian Diaconescu daca ar fi sa fac o comparatie), insa trebuie sa-i dau Cezarului ce este al Cezarului si sa spun ca in calitate de Ministru de Externe s-a bucurat in ochii mei de o simpatie enorma.. Dar ca presedinte al Romaniei nu mi-l pot inchipui pe d-l Geoana.. Mai degraba Traian Basescu sau Crin Antonescu.. Asta cred eu, cel putin la momentul asta.. Toate cele bune!

  11. Catalin Ivan Says:

    March 28, 2009 at 8:43 am

    Ion,despre reforma in PSD lasa-ma pe mine sa vorbesc pentru ca am prins si vremurile de dinaintea lui Mircea Geoana. Stiu ce inseamna sa activez intr-un partid inchistat, supra-disciplinat si pot sa apreciez acum ce inseamna sa ai democratie interna de partid. Acum PDL-ul se afla in situatia PSD-ului de acum 5-6 ani. Daca-mi spui ca PDL este un partid deschis in care toate vocile se fac auzite si sunt luate in seama risti sa ma dezamagesti. Cel mai inchis partid, cu regimul intern cel mai autoritat, este astazi PDL-ul.
    Eu il vad pe Mircea Geoana presedinte pentru ca are experienta in diplomatie, are relatii foarte bune cu marile puteri internationale si a demonstrat ca poate sa conduca un partid mare si dificil cum este PSD… mai mult, a reusit sa-l reformeze.

  12. Ion Dascalu Says:

    March 28, 2009 at 12:27 pm

    Catalin, nu am de ce si nu vreau sa fac anumite comparatii intre PSD si PD-L.. Interventia mea a fost doar pe tema Mircea Geoana si de ce il vad sau nu-l vad un bun candidat pentru alegerile din toamna.. As vrea totusi sa mai adaug un subiect de discutie, si anume, cel referitor democratia intr-un partid. Unde e limita dintre ceea ce se cheama autoritar si democratic, intre disciplina in partid si anarhie in partid, dintre a fi liber sa spui orice poftesti, sa dai in cap oricarui coleg si disciplina riguroasa care iti impune anumite reguli de comunicare si anumite canale de manifestare in cadrul partidului.. E un pic mai filosofic, mai abstract, insa nu pot niciodata sa-mi dau seama cine stabileste daca intr-un partid este democratie sau nu si pe ce criterii se calculeaza treburile astea.. In fine, pana si afirmatiile astea, democratic, nedemocratic, pot fi subiective.. Tu ce parere ai.. Nu vreau opinii de genul “ai mei, buni, restul, rai” de la tine, ci doar sa explici cum vezi tu fenomenul asta.. Numai bine!

  13. Ion Dascalu Says:

    April 3, 2009 at 11:55 am

    Inca astept un raspuns la subiectul cu democratia intr-un partid.. :)

  14. Ion Dascalu Says:

    April 26, 2009 at 1:18 pm

    Puteai sa-mi dai un raspuns, totusi..

  15. Catalin Ivan Says:

    April 27, 2009 at 7:45 am

    Ion, mii de scuze pentru intarzierea raspunsului insa sunt foarte ocupat cu noua campanie electorala. Am vrut chiar sa suspend activitatea pe blog pana in iunie. Democratia interna intr-un partid este atunci cand parerile tale sunt luate in seama, cand deciziile majore se iau prin votul liber ale celor aflati in structurile de conducere si cand accesul la structurile respective este liber si democratic. La PDL nu este asa pentru ca mi-o spun toti de acolo. Nici la PSD nu era pana de curand. Marele merit al lui Mircea Geoana este ca a reusit sa deschida si sa reformeze un partid mare ca PSD-ul fara sa-l scindeze.

  16. Ion Dascalu Says:

    April 27, 2009 at 8:37 am

    Multumesc pentru raspuns, cam cu intarziere, dar e bine si asa… :) Ai circumstante atenuante… :) Iti urez succes in campanie si sunt sigur ca vei deveni europarlamentar! Numai bine!

Lasati un comentariu


 

orizontal line