Sediul CJ intre necesitate si lipsa de viziune

Discutiile din sedinta de astazi a consiliului judetean au scos la iveala un lucru simplu: dincolo de populismul ieftin cu care ne-au obisnuit, pedelistii ieseni sufera de o lipsa acuta de viziune. Fireste ca discutia legata de noul sediu al CJ-ului este una care pare a nu-si avea locul intr-o perioada in care criza economica face tot mai multe victime in randul firmelor private. Mai mult decat atat, nevoile judetului sunt foarte mari si foarte diverse iar banii de care dispune CJ-ul sunt foarte putini. Oricum ai prioritiza raman multe probleme fara solutie de la un an la altul.

Daca ar fi sa facem precum pedeleii ieseni, ar trebui sa nu mai miscam absolut nimic dintr-un simplu motiv: banii publici sunt putini si trebuie cheltuiti cu foarte mare chibzuinta… in traducere libera: “daca nu-i si pentru firmele noastre ceva, ca pe vremea lui nea Lucica, atunci ne opunem”. Evident ca este o foarte mare nemultumire in randul PDL Iasi pentru ca “ciolanul” din care s-au infruptat atatia ani nu le mai este la indemana. Firmele de transport, cele de constructii sau de consultanta care au capusat si stors pana la ultimul leu primariile din judet sunt acum trase la raspundere una cate una. Singura solutie ramasa la dispozitia lui Serban & Co. este santajul si circul public. Aici trebuie sa recunosc ca se descurca destul de bine.

Dincolo de toate astea, lipsa de viziune ma deranjeaza cel mai mult. In conditiile in care se discuta tot mai mult de regiunile europene, de regionalizarea Romaniei si de lupta pentru conducerea regiunii nord-est, foarte important este ca Iasul sa aiba argumente suplimentare fata de Suceava, Bacau sau Neamt. Un argument foarte puternic ar fi existenta unui sediu functional care sa permita gazduirea institutiilor regionale si a reprezentantelor europene. Un astfel de sediu nu exista in acest moment nici la Iasi si nici in alt judet din Regiunea Nord-Est. Astazi am votat doar alocarea unei sume infime pentru studiile necesare demararii proiectului.

Din grija pentru banii publici, de fiecare data cand se aloca bani suplimentari este nevoie de decizia plenului Consiliului Judetea. Prin urmare nu exista sansa ca cineva sa aloce milioane de euro fara ca proiectul sa fie supus dezbaterii publice. Studiile premergatoare demararii proiectului ne dau insa posibilitatea sa fim cu un pas inaintea celorlalti.

Din punctul meu de vedere este extrem de important, decisiv as putea spune, pentru viitorul Iasului ca acesta sa castige conducerea viitoarei regiuni de dezvoltare. Abia atunci vom putea spune ca Iasul este capitala Moldovei cu acte in regula. Pentru asta insa este nevoie de investitii si de pregatire responsabila. Iasul nu va fi niciodata capitala Moldovei prin populismul ieftin de care au dat dovada pedelistii astazi.

Nu exista raspunsuri la “Sediul CJ intre necesitate si lipsa de viziune”

  1. Bogdan Baghiu Says:

    February 28, 2009 at 9:56 am

    Penibil modul in care acest *** *** isi bate joc de banii judetului ! Dupa ce a schimbat vreo 5 partide, acum vrea sa ramina in istorie printr-o constructie de prost gust ! In realitate este un *** de cea mai joasa speta si de o incultura enorma ! Sa-ti fie rusine si tie ca poti sa faci echipa cu un asemenea *** ! De ce nu se poate ca sediul CJ-ului sa fie mutat pur si simplu in cladirea de curind castigata de pe strada V. Alecsandri ? Spatiu este destul acolo !

  2. Bogdan Says:

    February 28, 2009 at 10:25 am

    Nu ti-e rusine sa sustii *** *** ce se afla in fruntea judetului? Tara arde si baba se piaptana? Sunt atatea locuri unde se pot folosi banii respectivi, asfaltari, reparatii si dotari ale spitalelor sau scolilor, insa nuuuuuu, trebuie sa facem un sediu al CJ, sa distrugem spatiul verde, sa consumam banul public pentru *** sef al judetului. Esti tanar, dar deja esti pierdut, ai devenit politician in loc sa devii om. Rusine.

  3. Catalin Ivan Says:

    February 28, 2009 at 10:40 am

    Ti-am raspuns si la comentariul anterior insa, din cauza unor probleme tehnice, se pare ca trebuie sa reiau toata argumentatia. Poate este mai bine asa pentru ca am ocazia sa raspund la ambele tale comentarii.
    Ma voi repeta acum insa ti-am zis de mai multe ori ca limbajul cel putin necivilizat pe care-l folosesti de discrediteaza pe tine si nu pe cei impotriva carora il folosesti. Am fost tentat sa-ti las comentariile neatinse dar m-am razgandit doar din respect pentru cei care intra pe acest blog.
    Cladirea de pe Vasile Alecsandri este mica si nu poate gazdui reprezentante ale Uniunii Europene sau viitoare institutii regionale care, fara doar si poate, vor avea foarte multi angajati. Iasul trebuie sa devina capitala administrativa a Moldovei si pentru asta trebuie sa fie pregatita din toate punctele de vedere. Daca s-ar fi discutat doar de un nou sediu al CJ-ului nu as fi fost convins sa-l sustin. Vorbim insa de o cladire moderna, modulara, care sa ne permita sa putem gazdui toate viitoarele institutii ale UE si ale euro-regiunii. Efortul nu este unul mic insa castigurile ulterioare sunt net superioare. Nu are rost sa-ti argumentez de ce este important ca Iasul sa fie capitala administrativa a unei euro-regiuni.
    Nu-mi este rusine ca inca mai cred in viitorul Iasului si in rolul pe care acesta trebuie sa-l joace in Moldova si in ROmania. Sper insa ca discursul populist al unor lider PDL mai mult sau mai putin carismatici sa nu mai pacaleasca pe nimeni si sa putem discuta despre oportunitatile reale de dezvoltare ale judetului Iasi.

  4. Bogdan Baghiu Says:

    February 28, 2009 at 11:42 am

    Al doilea comentariu nu-mi apartine ! Despre limbaj este limbajul unui om revoltat cind vede atita grobianism ! Se putea gasi oricum o solutie ieftina si decenta fara a transforma Copoul intr-un Babilon. Traficul pe Copou si asa este de nesuportat, acum se va dubla macar, cu cei care au treaba zilnic la CJ. O babilonie inutila… Ca sa nu mai spun de poluarea zonei Copou !

  5. Bogdan Says:

    February 28, 2009 at 12:06 pm

    In primul rand, te rog sa nu ma confunzi cu antevorbitorul meu, nu e nicio legatura intre noi.
    In al doilea rand, daca tu crezi ca asta e limbaj licentios, incearca sa asculti oamenii de pe strada care-l blagoslovesc pe multiubitul conducator al judetului si-o sa vezi acolo licente poetice.
    In al treilea rand, cand orasul si judetul sunt in mocirla pana la gat, la propriu si la figurat, iar criza scade nivelul incasarilor bugetare, nu te apuci sa platesti sume uriase pentru studii de fezabilitate si pentru sedii megalomaniace.
    In al patrulea rand, Iasii au pierdut enorm in fata altor judete, chiar din Regiunea Nord-Est, nu mai vorbesc de Timis sau Cluj. Infrastructura de proasta calitate, aeroport din parti, lideri care nu stiu sa-si sustina decat propriul buzunar. Degeaba ai mana de lucru de calitate daca restul este de toata jena.
    Sigur, discursurile politicianiste promit marea cu sarea. Insa Iasii nu-s nici macar pe locul 2 in cadrul regiunii (as sugera sa te uiti la Neamt si Bascau, daca vrei sa ma contrazici). Iar prioritatea nu e construirea unui sediu in care sa se lafaie Simirad, ci ridicarea orasului si judetului prin imbunatatirea conditiilor generale. Un sediu “regional” nu va face mare lucru cata vreme aeroportul e la Bacau, iar drumurile sunt de calitatea pe care o au.

    Ma rog, sunt sigur ca o sa va laudati la noile alegeri, o sa aratati cat de bine ati administrat judetul si-o sa ne cereti din nou votul. Sper ca iesenii sa nu uite gropile, transportul in comun, aeroportul si toate celelalte nemultumiri pe care le au acum. Sper sa vada risipa resurselor pe aiureli in conditii de criza.

  6. Catalin Ivan Says:

    February 28, 2009 at 12:25 pm

    Imi cer scuze pentru confuzie… am fost dus in eroare si de vehementa cu care amandoi il “gratulati” pe Constantin Simirad. Problemele ridicate de voi sunt reale. Traficul in Copou este intr-adevar o problema si trebuie rezolvata indiferent daca se face acolo sediul CJ sau nu. Infrastructura judetului beneficiaza de investitii masive in anii care urmeaza. Se vor investi miliarde in drumuri judetene si nationale, se vor moderniza drumurile care unesc Iasul de Botosani, Vaslui si Suceava. Mai sunt apoi fondurile europene care finanteaza asfaltarea drumurilor comunale.
    Trebuie completat ca judetul Iasi beneficiaza de cel mai mare buget de la revolutie pana astazi. Politicienii ieseni chiar s-au batut pentru proiectele Iasului si ve-ti vedea ca lucrurile se vor misca in directia buna. In niciun caz Bacaul si Neamtul nu sunt in fata Iasului. Mai mult decat atat, primaria orasului Piatra Neamt se afla in pragul falimentului datorita gestionarii foarte proaste a fondurilor de care au beneficiat.
    Am convingerea ca aeroportul va beneficia anul acesta de un sprijin mult mai mare de la Guvern si ca vom putea pleca, in maxim trei ani de zile, oriunde in lume fara sa mai trebuiasca sa mergem la Bucuresti sau Viena.
    Orice proiect are si avantaje si dezavantaje si sunt de acord ca rezervele in ceea ce priveste noul sediu sunt justificate pana la un punct. Este insa un efort pe care eu il consider necesar pentru viitorul Iasului.

  7. Tomulescu Mircea Says:

    February 28, 2009 at 1:12 pm

    Am vazut in cadrul unei emisiuni tv ca domnul Neculau era impotriva amplasarii acestui sediu in Copou dar daca *** Simirad a tinut-o pe a lui …
    Cataline,nu stiu de ce acuzi pedeleii ieseni din moment ce pesedeii au avut mereu puterea in Iasi.Din cate stiu eu partidul tau si al lui Fenechiu au ros ciolanul si au beneficiat de diferite contracte avantajoase fara licitatii,portocaliii mai putin.
    Vad ca te bati cu pumnul in piept ca ai tai vor sa faca ceva pentru Iasi in timp ce consilierii PDL se opun.Spune-mi si mie ce pericol reprezinta ei pentru voi si ce importanta are votul lor din moment ce consilierii social democrati si liberali formeaza majoritatea?Care-i faza pana la urma?Trebuie sa fie de acord cu tot ceea ce prouneti voi sau cum?Voi sunteti aia buni si ei sunt aia rai?Mi-e greu sa cred ca numai democrat liberalii din consiliul local detin firme si au interese.Nu cumva aveti toti firme si combinatii?In preajma sarbatorilor Iasului cine are prioritate la spatii comerciale cat mai mari si bine amplasate?Protejatii PSD si cei care cotizeaza bineinteles.Contrazi-ma daca ai cu ce ca iti dai exemple din belsug.
    Daca cei de la PDL erau in locul vostru n-am nici un dubiu ca s-ar fi intamplat la fel dar cred ca cel mai corect cand ai scris acest articol era sa-i pui pe toti in aceeasi oala nu doar pe cei de la partidul la care ai facut referire.
    Gazduire pentru reprezentante ale UE,bla,bla,bla.Hai sa rezolvam problemele acestui oras si dupa aia putem sa facem si constructii si palate pentru cine vreti voi nu neaparat sa facem poftele acestui tauras cu parul alb.Sau e mai indicat sa invitam si sa cazam cetateni si reprezentanti ai altor tari intr-un oras cu gropi si maidanezi.
    Citeste bine si vezi ca nu m-am mai luat de superiorul tau ci m-am limitat strict la articol.

  8. yrra ioana Says:

    February 28, 2009 at 1:30 pm

    Achiesez la sustinerile despre traficul din zona Copou, insa asta nu inseamna ca rezolvarea aceste probleme sta in evitarea stabilirii sediului unei institutii publice in acea zona. Nu vi se pare mai comod sa gasim niste metode de a asigura un trafic fluid, decat sa respingem un proiect motivat de acest aspect? Iasul are multe avantaje in comparatie cu Bacaul, Neamtul, etc si cred ca trebuie sa profitam la maxim de ele, pentru ca plecam cu un avantaj in aceasta lupta. Sa nu uitam ca Iasul e unul din cele mai mari centre universitare din tara (si cred eu ca are cel mai ridicat standard de calitate, am testat sistemul universitar din Timisoara si Bucuresti, acum urmea un master la Iasi, si mi-am intarit aceasta convingere in decursul anilor). Intradevar lipsa aeroportului este o mare problema, dar eu cred ca se poate rezolva. Cat despre infrastructura, hai sa fim seriosi aveti senzatia ca pe undeva prin tara asta strazile sunt altfel decat in Iasi? Nu sunt!!! sunt poate mai rau, si pana la urma asta e o problema ce se poate solutiona usor, mi se pare ca e cea mai putin grava. In alta ordine de idei, faptul ca la nivel global ne confruntam cu o criza economica nu cred ca trebuie sa ne limiteze proiectele de dezvoltare, atat timp cat ele sunt necesare si nu sunt un moft. Aceasta criza economica va fi depasita, iar in acel moment va trebui sa inlaturam efectele ei, sa atragem investitori etc, fapt pentru care avem nevoie de conditii decente.

  9. Catalin Ivan Says:

    February 28, 2009 at 3:09 pm

    Mircea, faza-i ca este nevoie de sustinerea tuturor partidelor politice pentru ca proiectele supuse discutiei sa nu sufere amanari. M-am luat de cei de la PDL pentru ca ma deranjeaza ingustimea cu care privesc proiectele Iasului… cum spune Mircea Badea “se ghideaza doar dupa bara masinii din fata”.
    I-am acuzat pe cei de la PDL inca din toamna anului trecut cand, avand acces la informatii, am descoperit tot felul de firme care au tepuit primarii din judet cu tot felul de studii de fezabilitate, proiecte de finantare etc. Nu are rost sa revin asupra mafiei transportului judetean de calatori pentru ca am prezentat realitatea la momentul scandalului de la Ciurea.
    Cred insa ca trebuie sa pregatim Iasul pentru rolul de capitala regionala pe care acesta trebuie sa-l joace in viitorul foarte apropiat.

    Sunt de acord cu Ioana ca lupta se va da pentru investitiile in aceasta regiune. Iasul a fost declarat pol de crestere economica… prin urmare, avem si aici prima sansa. Depinde numai de noi.

  10. Tomulescu Mircea Says:

    February 28, 2009 at 3:41 pm

    Da Ioana ai dreptate,peste tot in tara sunt strazile aiurea dar eu mi-am exprimat nemultumirea fata de orasul in care locuiesc.
    Catalin,urmaresc fiecare emisiune a lui Mircea Badea si cred ca are dreptate in ceea ce spune.Ok,e amuzant,mai si exagereaza dar in mare le cam spune pe bune.

  11. Nu conteaza Says:

    February 28, 2009 at 5:39 pm

    E prima data cind va scriu pe blog, desi l-am urmarit cu atentie o vreme.
    O fac pentru ca sunt socat
    Am sperat ca oadata cu disparitia dinozaurilor politici (din toate partidele) generatia noua sa aduca tineri cu idei si viziune (in toate partidele). Recunosc, ati fost una din sperantele mele. Se pare ca m-am inselat.
    Las la o parte ideea cu Fliaser si PDL (toata lumea stie ca a fost membru de suflet al PSD – ilisecu). In fond e mocirla in care va place sa va balacariti voi politicienii.
    Ma refer la tocami ce acuzati Dvs “lipsa de viziune”
    Iasul NU are nevoie de o noua cladire administrativa construita in perioada de criza pentru a iesi din anonimat.
    Iasul are nevoie de – Aeroport, Filarmonica, Teatru, autostrada de centura, autostrada de acces. Dar mai ales are nevoie de finantarea masiva a Universitatilor, Scolilor si Spitalelor. Pentru ca astea sunt singurele care au adus si vor aduce intotdeauna bani unui “oras cultural”. Stiti care este bugetul UAIC comparativ cu cel al judetului si cel al municipilui ? Stiti cit reprezinta, insumat, bugetele universitatilor – Cuza, Politehnica, Medicina, Agronomia, Conservatorul ? Stiti cit ar disparea din bugetul Iasului daca universitatile (si studentii si familiile lor) dispar ? Stiti cit ar disparea din buetul Iasului daca Spitalele nu mai atrag pacienti (si familii) din intreaga Moldova ?
    Iasul, fara Universitati, scolile mari (Racovita, Negruzzi, National, Informatica, Eminescu) NU este nici cit Barladul.
    Sper sa intelegeti ceva. Daca nu, peste citiva ani, pe bloguri se va vorbi despre Dvs ca si despre Simirad (de ex). Sa nu va mire.

  12. Bogdan Says:

    February 28, 2009 at 6:40 pm

    OK, dorim ca Iasii sa devina pol de dezvoltare europeana, sa primim o multime de europeni aici. Sunt curios, cum anume vor ajunge ei in Iasi? Pentru ca, indiferent ce cale vor alege (aer sau sol), vor avea o deceptie. Daca vor veni pe calea aerului, nu cred ca vor reusi sa ajunga direct in Iasi, iar daca vor veni pe sosele, o sa vada, de la intrarea in Iasi si pana la cladirea CJ, adevarata fata a Iasului, plin de gropi, lipsit de copaci, care se taie intr-o veselie pentru a largi 10 metri de strada, si plin de maidanezi.

    Iar revolta mea vine din cauza faptului ca toti conducatorii pe care Iasii i-au avut, primari sau sefi de consiliu judetean, au ignorat viitorul judetului. Cate investitii au fost pierdute pentru ca infrastructura era la pamant? Cate din cauza ca unul sau altul n-au fost unsi? Nu vreau sa plec in alta parte, desi as fi castigat mult mai bine. Insa m-am saturat de conducatori care sunt doar politicieni, nu si gospodari, si care au viziunea unui copil de 5 ani, care vrea jucarii si dulciuri doar pentru el, nu sa se dezvolte pe viitor alaturi de ceilalti.

  13. Danut D Deleanu Says:

    March 1, 2009 at 4:20 am

    Fie ca 1 martie inceputul primaverii sa va aduca in suflet un buchet de ghiocei semn al renasterii vietii si sperantei in sufletul fiecarui roman din tara sau diaspora.Sanatate la toti cei de fata.DDD

  14. livius01dancer Says:

    March 1, 2009 at 4:53 am

    Cuvint catre Nu conteaza

    Eu ma numesc Liviu Apetroaie rezident in Maroc cu adresa 30 rue Sebou quartier Gauthier Casablanca Maroc cod 20000 tel 0021222476504 sau email livius01dancer@yahoo.com Cu alte cuvinte eu traiesc in Africa.Si nu pentru ca am vrut eu ci am fost obligat de societetea ieseana Ai scris niste lucruri adevarate.Dar esti departe de adevar.Asa cum si tu ai intrat pe acest blog prima data asa si eu am intrat acu cativa ani fara sa-l cusosc pe Catain si repet nici acu inca nu ne-am intalnit live ci numai virtual si totusi ai acord increderea mea neconditionata pentru ca daca imi va insela increderea eu voi fi primul care il voi denigra .Dar eu cred cred ca generatia lor este condamnata sa schimbe fata Romaniei. Daca Catalin nu a fost ales acum eu cred ca nu i-a venit timpul. Este enervant de tanar si in conjuctura actuala nu era momentul. Dar despre ce vorbesti tu? iti dau un singur exemplu . Sotia mea a activat intre anii 70′ – 90′ la Opera ROmana din Marea Capitala Culturala Ieseana . Bon . A facut toate premierele baletelor din acea perioada (tine cont de ce-ti spun) care era superioara baletului din Bucuresti. Daca te straduiesti putin ai sa gasesti in arhiva TVR filmari unicat ale baletelor ca “OTHELO” “Giselle”"Vapaia” etc. Bon deci a facut ceva pentru Iasi . Putin . Atat a putut.In anul 2001 se face expozitie de costume din spectacole la aceeasi celebra Opera dar stupoare nici un costum de-al ei pe motiv ca erau murdare.Acu noi suntem in Maroc si vom avea o sarbatoare a baletului de aici si stupoare au cerut toate costumele in care a dansat Laura in staraea care sunt pentru a face o expozitie . Unde in Africa. Daca voi aveti acu la Opera un “maestru”care nu are cel putin istorie unCV artistic e vina cui. Despre ce vorbesti tu? Care Capitala Culturala.Cand am propus o punte culturala intre Maroc si Iasi stii cine mi-a raspuns primul ? Nu ai sa crezi Nichita. Poti sa-ti faci cruce . Stii cine sa opus . Artistii dela opera Fa-ti iar cruce despre ce vorbesti tu. Dar pararea ta NU CONTEAZA.
    P.S. In vacanta acu” voi pleca in desert spre Africa neagra va fi o aventra pe cinste si nu sa nu iti faci probleme de^spre noi . In Africa China Pakistan Madgascar noi voi supravetui decent . Artistic.Dar ce se va intampla cu Capitala Culturala.Dar NU CONTEAZA

  15. misu Says:

    March 1, 2009 at 10:21 am

    Cataline, subiectul nu iti este favorabil, dimpotriva. E ca si cum vrei sa ne convingi ca paranoicii sunt utili Iasului. Uite iti dau o proba de argumentatie politica posibila pentru decizia legata de acest sediu: daca s-ar fi facut o inventariere a tuturor spatiilor admninistrative necesare pentru toate autoritatile si institutiile administratiei locale si deconcentrate, daca s-ar fi facut referire la certitudinea structurilor regionale pe care le vom avea in viitor, daca luam in considerare nevoia de deschidere a Iasului (ceva consulate, centre culturale fara sedii, etc) atunci puteam spune ca vrem un spatiu administrativ pentru institutii regionale in care isi va gasi loc si CJ. Ei ce zici. Ia vezi cine fura ideea si cine o da pe goarna in zilele sau saptaminile urmatoare pentru a obtine acceptul cetatenilor.
    Pe de alta parte Flaiser e fostul tau coleg iar prezenta lui in CJ ti-o asumi politic indiferent daca vrei tu sau nu. Asa ca orice critica e ca si cum ti-ai da palme in fata oglinzii. Nu deschide subiectul drumuri ca nu e favorabil PSD si nici tie (atentie la sponsori).

  16. C.C.C. Says:

    March 1, 2009 at 12:48 pm

    Inteleg foarte multe lucruri, banii nu pot veni decat pe obiective iar sediul CJ este un obiectiv, este prioritar ca Iasul sa fie un pol de interes pentru dezvoltarea zonala, iar structurile europene au nevoie de un spatiu corespunzator, inteleg argumentele pe care TU le aduci in sprijinul acestei idei, dar nu inteleg multe altele:
    – pentru ce CJ nu vine cu o actiune puternica de informare si sustinere in media a acestui proiect;
    – pentru ce CJ nu face un sondaj de opinie adevarat si cu o larga reprezentare pentru a vedea opinia celor care i-au ales sa-i reprezinte, nu cred ca CJ poate merge pe principiul ” hotaram noi pentru ca voi nu aveti cum pricepe”…..
    – pentru ce CJ nu tine cont ca momentul ales este foarte prost din foarte multe puncte de vedere:
    1. psihologia crizei, oamenii au inceput sa simta personal efectele nedorite ale crizei,
    2. daca am fi discutat anul trecut, sau vom discuta peste doi – trei ani de acest proiect concluziile ar fi fost/vor fi cu totul altele,
    – pentru ce CJ nu intelege ca impunerea unui astfel de proiect de asemenea valoare si cu un astfel de impact asupra populatiei nu se poate face printr-o simpla ridicare de mana, nicaieri in lume astfel de proiecte nu pot fi impuse, ele avand nevoie de o larga sustinere, iar sustinerea nu se poate obtine cu varfuri de lance gen blogul tau, este si neproductiv si daunator….
    Parerea mea este ca ati sarit cateva etape, in aceasta situatie corectitudinea obiectivelor si bunele intentii pot fi catalogate usor si sunt catalogate ca ambitii personale, iar analiza facut de CJ este unilaterala si lipsita de fundamentul esential……..sustinerea din partea celor care au votat.Si nu uita ca toate proiectele, indiferent de amploarea lor au sustinatori si contestatori, esential este ca raportul in favoarea proiectului sa fie dominant, altfel consecintele pot fi dezastroase……..

  17. Catalin Ivan Says:

    March 1, 2009 at 1:26 pm

    Voi incerca un raspuns colectiv pentru ca argumentele principale sunt cam aceleasi:
    1. Lucian Flaiser nu a fost un presedinte PSD al CJ. Aici imi sustin afirmatia cu declaratiile tuturor primarilor PSD care au mai ramas dupa prigoana din 2005 si 2006. Plecarea primarilor din PSD i se datoreaza in proportie covarsitoare. SIngurii care intrau nestingheriti in biroul acestuia erau Serban si alti membri PDL. Nu vi se pare suspect ca a fost primit cu bratele deschise in PDL? Mai mult decat atat, a promis ca va duce cu el un numar semnificativ de primari… nu a trecut nici macar un primar din PSD in PDL.
    Concluzionand… din 2004 Flaiser a renuntat sa mai fie membru PSD.

    2. Hotararea de CJ de saptamana asta un prevede alocarea niciunei sume pentru inceperea constructiei viitorului sediu ci pentru studii necesare pornirii discutiilor. Evident ca proiectul va trebui discutat in dezbateri publice si, mai mult decat atat, utilitatea lui regionala ne va da posibilitatea sa cerem fonduri suplimentare de la Guvern. In momentul de fata judetul Iasi nu are 8 milioane de euro pentru un astfel de sediu si nici nu are de ce sa sustina singur investitia.
    Vorbim doar de oportunitatea pornirii demersurilor si de realizarea studiilor de fezabilitate astfel incat, la momentul discutarii despre euro-regiunea Nord-Est, sa fim cu temele facute.
    Suma este infima si abia daca acopera cheltuielile cu un km de de drum asfaltat.
    3. Toate problemele cu care se confrunta atat municipiul cat si judetul Iasi sunt reale si reprezinta prioritati. Nimeni nu poate pune sediul CJ inaintea aeroportului, soselei de centura, autostrazii de legatura cu vestul tarii sau zonei metropolitane. Repet, discutam doar de un studiu de fezabilitate.

    4. SI eu cred ca exista o problema de comunicare atata timp cat spiritele s-au inflamat atat de tare. Aici este vina CJ-ului pentru ca nu reuseste sa-si promoveze proiectele corect. Cred ca este o problema a intregii administratii.

  18. andrei Says:

    March 2, 2009 at 7:57 pm

    Cataline, fa bine si explica unora ce inseamna “economie tertiara”, ca Iasul nu avea nevoie de “economie secundara” (din pacate a avut-o), ca asta este singura noastra sansa (conform PUG-ului din 1999),. In anul 2000, la locale, am pus o intrebare candidatilor la Primaria Iasi referitoare la “economia tertiara”. Onorabilii din fata mea nici nu stiau cum se scrie, dar sa mai stie si despre ce este vorba! (tertiala ii spuneau ei, fara sa se fi uitat macar in PUG)

  19. Catalin Ivan Says:

    March 3, 2009 at 12:03 pm

    Andrei, sunt studii care arata ca ponderea serviciilor in costul final al produselor ajunge pana la 60-70%. Cu alte cuvinte, costul de productie reprezinta aproximativ 30% din pretul final de piata. Societatea moderna scoate serviciile din anonimatul in care au stat foarte multi ani. Acum douazeci-treizeci de ani erau considerate activitati neproductive.

  20. andrei Says:

    March 3, 2009 at 9:58 pm

    Cataline, mama draga, nu ma aburi cu citate “catre – si de la”. Am facut referire la Planul de Urbanism General, care era pe masa “arhitectului sef”. Daca tu, un baiat tanar, cu sperante politice, ma aiuresti cu chestii de acest gen, unde EU ti-am spus de intrebarea adresata -si acum spun cui- lui Dobre, Brailean, Anale, Benea, Simirad etc., atunci, imi pare rau de faptul ca te-am considerat o speranta politica. La 14 ani discutam cu Iliescu , aproape, de la egal la egal, stiu cum se face politica, indiferent de ceea ce spun “altii”. Stii despre ce este vorba?!?

  21. Catalin Ivan Says:

    March 3, 2009 at 10:58 pm

    Andrei, este clar ca nu am inteles la ce te referi. Nu stiu ce legatura are PUG-ul din 2000 cu dezvoltarea sectorului tertiar in Iasi. Macar Dobre si Brailean ar fi trebuit sa stie ce inseamna economie tertiara. Astept mai multe lamuriri din partea ta si-ti multumesc anticipat.

  22. andrei Says:

    March 4, 2009 at 10:34 pm

    N-am facut decat sa-ti dau dreptate. Este necesar un sediu (de fapt, mult mai multe sedii), Iasul fiind “capitala” a culturii (nu avea nevoie de CUG, Metalurgica, CFS etc., dar asa hotarau “marii” industriasi ai tarii). Am facut referire la PUG 1999, pentru ca acolo se facea referire la faptul ca orasul nostru va trebui sa mearga pe calea spre o economie tertiara, singura sansa in viitor. In 10 ani nu s-a facut nimic. Nu cred ca este normal sa folosesc vesnic putinii bani pe care-i am, numai pentru carpit sosele. Am sa-ti dau un exemplu:
    - am de facut 10 garduri;
    - dispun de 10000 lei, cate 1000 lei pe an, timp de 10 ani;
    - fiecare gard costa 1000 lei;
    - beneficiarii acestui proiect sunt 10 persoane.
    Cum fac? Aleatoriu, dau 1000 lei in primul an unei persoane care isi va costrui gardul. Al doilea an, altei persoane, al treilea … pana construiesc gardurile. Cum se face in realitatea pe care -din pacate- o traim?!? Impart cate 100 lei la fiecare persoana, in fiecare an. Trec cei 10 ani si constat ca am cheltuit 10000 lei, ca nu am construit nimic, am si 10 persoane nemultumite, plus o reclama… Sa auzim de bine!

  23. Catalin Ivan Says:

    March 4, 2009 at 11:11 pm

    Iti dau 100% dreptate si in cazul cailor de dezvoltare ale Iasului dar mai ales in cazul cheltuirii banilor pentru obiective de investitii. Sunt total de acord ca nu poti porni mai multe proiecte mari decat daca etapizarea lor merge mana-n mana cu finantarea acestora pe fiecare etapa in parte. Daca ai putini bani atunci sunt de acord sa le abordezi pe rand.
    Sunt de parere ca avem prea putini bani pentru a carpi sosele… mai bine le reparam pe rand, una cate una, astfel incat zece ani de zile sa nu mai fie nevoie sa intervenim la ele.

  24. Jiji Folbalistu Says:

    March 6, 2009 at 12:16 am

    Andrei, pui problema gresit. In realitate ai de facut 10 garduri si in loc sa dai aleatoriu (sau pe orice alt criteriu) bani unei persoane sa-si faca gardul, te apuci si construiesti o crasma. Iar toti cei care iti atrag atentia sunt niste oameni cu interese obscure.

    Nu spun ca nu sunt necesare sedii, insa chiar sunt prioritare? Mai bine sa se bata naibii pt a obtine finantare pt gluma de Aeroportul International Iasi. Fara suparare, dar Iasul este condus de niste mamaligi. O amiba nu ar fi cu nimic mai prejoasa la conducerea atat a judetului cat si a orasului.

Lasati un comentariu


 

orizontal line