Este nevoie de Nastase

Se apropie tot mai mult congresul national al PSD-ului si poate de aceea discutiile sunt tot mai aprinse legate de revenirea lui Nastase la conducerea partidului. Dincolo de discutiile legate de dosare, de imaginea publica mai mult sau mai putin sifonata a acestuia, eu stiu un lucru: in anii electorali partidele au nevoie disperata de orice vot. Prin urmare, cel mai prost moment de a-ti indeparta adversarii politici din interiorul partidului este atunci cand te apropii de examenul cel mai important, votul oamenilor. Tot ce faci in anii dintre campanii conteaza mai mult sau mai putin, unele greseli se uita, altele pot fi reparate in timp util, insa daca atunci cand trebuie sa-ti mobilizezi toate resursele pentru castigarea alegerilor tu te ocupi cu “curatenia interna” si incerci sa scapi de unul sau de altul, inseamna ca esti sinucigas.

Revenirea lui Nastase la conducerea partidului este, pe cat de fireasca, pe atat de asteptata de foarte multi membri de partid. Timp de trei ani si jumatate a incercat Basescu sa-l gaseasca vinovat de macar un lucru. A pus toate institutiile impotriva lui si nu a reusit sa obtina nici macar o condamnare. Conform prezumtiei de nevinovatie, atat timp cat nu esti condamnat, esti nevinovat. Cred ca este momentul ca Nastase sa fie pus in drepturi si folosit la adevarata lui valoare in lupta politica.

Cine citeste presa scrisa cu regularitate poate isi aduce aminte de momentul in care s-a pus in discutie scoaterea din partid a senatorului Solcanu. Era de notorietate faptul ca nu ne-a legat niciodata vreo colaborare prea buna. Nu am fost niciodata printre preferatii domniei sale si nici nu-mi dorisem acest lucru…. se vedea cu ochiul liber ca nu avea mana buna in a-si alege colaboratorii apropiati. Cu toate astea am fost cel care s-a opus demiterii acestuia pentru simplul motiv ca, dupa atitia ani de condus organizatia judeteana, mai avea in judet organizatii fidele, ceea ce insemna voturi pentru PSD. Sunt de parere ca, dincolo de afinitati personale, politica trebuie facuta pragmatic. Lupta politica nu a fost si nu va fi niciodata una usoara, previzibila sau corecta, prin urmare un lider este puternic atunci cand ii strange in jurul sau  pe toti, de la cei care aduc un singur vot pana la cei care aduc cateva mii sau sute de mii. Sunt multe exemple de alegeri castigate la un vot.

Sustin in final, inca o data, ca este nevoie de fiecare membru de partid care reuseste sa aduca plusvaloare echipei PSD.

Tags: , ,

Nu exista raspunsuri la “Este nevoie de Nastase”

  1. stefan suai Says:

    February 8, 2008 at 10:14 pm

    dar cind va avea curaj si nichita sa spuna ceea ce tu ai scris? ca se stie ca el nu are curaj absolut deloc. sa nu se creada, nu-i asa, ca el e in spatele eseului tau. adica vezi doamne am dat semnale… alminteri ce sa iti mai spun…pe duminica pe blog va fi o noua stenograma psd.

  2. C.I. Says:

    February 8, 2008 at 10:52 pm

    Abordarea, in maniera in care ai facut-o, in aceasta problema pare corecta. Am spus ca pare corecta pentru ca in principiu sunt de acord cu tine, dar tu stii foarte bine ca este mult mai greu sa repari un rau facut deja, decat sa-l previi. In situatia lui Nastase raul a fost facut, a fost facut din interior cu sprijin logistic din exterior, va fi foarte greu pentru Nastase si sustinatorii sai sa se impuna pentru ca marea majoritate va vedea eticheta uitand de continut, poate ca pentru ei continutul nici nu prea mai conteaza. Si nu uita ca primii care “s-au lepadat” au fost tocmai cei care ar fi trebuit in mod natural sa-l apere, deci este o problema care tine mai mult de o anume morala interna a PSD-ului. Eu cred sincer ca Nastase va reveni, la ce nivel nu realizez, dar va fi foarte greu si cu rezultate incerte , cel putin in prima parte.Daca PSD-ul nu-si va uni toate fortele, adevaratele forte, va pierde in fata partidului prezidential si ar fi un real dezastru pentru democratia noastra si asa fragila. Multa sansa in lupta asta dura si lunga.

  3. Catalin IVAN Says:

    February 8, 2008 at 11:21 pm

    Stefan, fie ca discutam de diferenta dintre Cola si Fanta, fie ca discutam de Revolutia Franceza sau de noile descoperiri din Univers, tu tot la subiectul Nichita ajungi. Daca tot te ocupi cu stenogramele, baga-ti nasul si pe la BPN, si pe la discutiile particulare de pe la Bucuresti, si vezi cum se pune problema acolo. Ca veni vorba, legat de cei doi-trei oameni de nimic pe care-i tot descosi tu legat de sedintele PSD, ai mare grija ca te cam duc in eroare. De cand ti-au transmis live sedinta de consiliu municipal se pare ca au devenit fricosi. Iti povestesc franturi de discutii, cat inteleg si ei, iar tu le dai pe blog cu toata convingerea. Ti-am dat un sfat prietenesc sa-i lasi cu frustrarile lor pentru ca nici macar pe post de reportofon nu sunt buni. Si cand te gandesti ca pe unii i-am pus pe liste…

  4. Catalin IVAN Says:

    February 8, 2008 at 11:26 pm

    Prezenta lui Nastase in conducerea PSD nu exclude prezenta lui Geoana la sefia acestuia. Trebuie sa se inteleaga ca, in momente de campanie, nu mai ai adversari in interiorul echipei ci numai in afara ei. Reglarile de conturi, intre oamenii de onoare, se fac in perioadele de acalmie politica.

  5. Florin Ghetau Says:

    February 8, 2008 at 11:39 pm

    Sincer nu pricep unde bati. Si mai ales de ce e atata nevoie de Nastase. PSD poate castiga 10.000 de voturi, dar poate pierde 10.001. Iar in politica tot pierdere se cheama. Am explicat asta mai pe larg pe blog.

  6. Catalin IVAN Says:

    February 9, 2008 at 12:12 pm

    In stilul caracteristic, Florin trateaza cu superficialitate intentionata si cu ironie tot ce tine de PSD. Nu are nici cea mai mica legatura ceea ce am scris cu vreo declaratie de dragoste, cu jocul la doua capete etc. Care doua capete, Florin? Cand vorbesc de PSD vorbesc mai intai de partid si apoi de persoane. A juca la doua capete, din punctul meu de vedere, inseamna sa refuzi lupta politica pentru ca interese personale iti dicteaza sa fii prieten cu Carlan, Oprea sau cu oricare altul din alte partide.
    A aprecia calitatile unui lider politic, fara a-i trece cu vederea defectele, nu inseamna sa-l adori sau sa-i faci declaratii de dragoste. Din punctul meu de vedere inseamna sa privesti cu luciditate ceea ce se intampla si sa poti sa-ti expui pareri pertinente.
    Pentru a evita asemenea “neintelegeri voite” am dat exemplul cu senatorul Solcanu. Se pare ca partea respectiva nu ai citit-o.

  7. Bogdan Baghiu Says:

    February 9, 2008 at 1:34 pm

    Este o mica mare problema cu revenirea domnului Natase ! A fost auzit de multi oameni jurindu-se ca daca revine ii face felul lui Gigi ! Ceea ce este de aplaudat !

  8. Wild thoughts » Si a fost... Says:

    February 9, 2008 at 6:15 pm

    [...] Catalin Ivan, mi-a lasat impresia unui tanar care stie ce vrea, serios, amuzant, stie sa destinda situatiile incordate si rezista atacurilor verbale aduse partidului mult mai bine decat doamna Irina.(o alta problema a femeilor:) ) Daca ar candida la primarie cred ca l-as vota, pentru ca probabil este o persoana capabila sa evalueze corect alte persoane si sa ia decizii indiferent de culoarea politica. [...]

  9. Anca-Ioana Says:

    February 9, 2008 at 7:13 pm

    este adevarat ca esti presedintele TSD Iasi? as vrea sa discut cu tine pe tema asta….ma intereseaza in mod deosebit sa aflu despre TSD Iasi..

  10. waszlaw Says:

    February 9, 2008 at 8:47 pm

    revenirea lui nastase ar fii bine-venita dar este imposibila

  11. tezeu Says:

    February 9, 2008 at 9:45 pm

    Ba nu, nu este nevoie de Nastase. Sau ma rog, daca-l vreti atat puteti sa-l faceti bucatele si sa-l impartiti.

    Va avertizez insa c-a slabit asa ca aveti grija cum faceti imparteala.

  12. desprepsd Says:

    February 9, 2008 at 10:15 pm

    Da avem nevoie de Nastase, Catalin si daca noi nu il readucem rapid in prim-plan o va face altcineva la un moment dat. Nu sunt de acord cu tine in ceea ce priveste coexistenta domniei sale cu Geoana. Cu MG presedinte si cu AN presedinte al Consiliului National situatia nu s-ar schimba aproape cu nimic. .

  13. Catalin IVAN Says:

    February 9, 2008 at 11:39 pm

    Bogdan, am mari indoieli legate de ceea ce ai auzit tu ca ar fi auzit cineva ca ar fi spus Nastase.

    Pentru wild thoughts:
    iti multumesc foarte mult pentru aprecieri. Nu candidez la primarie insa, ca om politic, nu pot spune ca nu ma bucura o astfel de declaratie. Sunt onorat si sper sa comunicam mai des.

    Pentru Anca-Ioana:
    Sunt presedintele TSD Iasi si mi-ar face placere sa discutam pe tema asta. Daca ai intrebari, poti sa-mi scrii fie la catalin.ivan@gmail.com, fie la katalin_ivan@yahoo.com

    Pentru waszlaw:
    nimic nu este imposibil cu atat mai mult in politica.

    Pentru tezeu:
    Nastase, daca este util, este util intreg. Multumesc pentru sugestie insa cred ca impartirea lui pe bucati nu ajuta.

    Pentru desprepsd:

    Acum sa nu cadem in extrema cealalta si sa spunem ca nu mai avem nevoie de Geoana. Cred ca prezentele celor doi in conducerea partidului nu se exclud una pe cealalta

  14. ihtys Says:

    February 10, 2008 at 12:48 am

    Este atata nevoie de Nastase, precum nevoia de cancer….

  15. dadatroll Says:

    February 10, 2008 at 6:50 am

    Este nevoie de Nastase, sef de celula.

  16. IG Says:

    February 10, 2008 at 10:41 am

    Da e nevoie de Nastase sa mai furati un pic sa mai faceti si voi niste bani problema e ca nu o sa il mai voteze nimeni la cat rau a facut el si cu Ion Iliescu acestei tari.

  17. Darius F Says:

    February 10, 2008 at 2:54 pm

    Sincer, Catalin, dupa cate strambe i-a bagat Geoana lui Nastase tu poti sa ii vezi conducand PSD-ul impreuna? Apoi as fi curios cata plus valoare electorala aduce Geoana pentru partid. Care ar fi profilul psihologic al celui care voteaza PSD pentru ca il place pe Geoana? Sincer.

  18. Catalin IVAN Says:

    February 10, 2008 at 3:35 pm

    Ma bucur sa vad ca nu toti cei care citesc articolele de pe blog sunt de aceeasi parere. Asta inseamna ca are toate sansele sa fie un blog viu, cu dezbateri reale si interesante. Multumesc mult si celor care nu sunt de acord cu revenirea lui Nastase, si-i numesc aici pe IG, dadatroll si ihtys, si celor care nu sunt de acord cu Geoana, precum Darius F, dar si celor care nu sunt de acord cu niciunul dintre ei sau cu amandoi.
    Ma intereseaza mai mult dezbaterea decat partizanatul.

  19. dadatroll Says:

    February 10, 2008 at 5:57 pm

    Fraza “revenirea lui Nastase” ar trebui sa aiba sens decat numai in celula, dupa vizita conjugala.

  20. Catalin IVAN Says:

    February 10, 2008 at 6:31 pm

    Am inteles ideea, dadatroll. Dar cum ramane cu Basescu, Tariceanu, Patriciu, Videanu si toti ceilalti asupra carora planeaza aceleasi suspiciuni de coruptie? Eu zic ca, in loc sa dam verdicte, sa speram la o justitie corecta si eficienta. Cine este vinovata sa merga in celula…si nu in vizita. Pana atunci raman la ideea ca prezumtia de nevinovatie este foarte necesara in democratie.

  21. dadatroll Says:

    February 10, 2008 at 10:58 pm

    Prezumptia de nevinovatie este foarte importanta in societate. E aproape la fel de importanta ca prezumptia ca o matusa de 90 de ani o putut sa stranga din pensie la fel de multi bani ca Rockefeler.

Lasati un comentariu


 

orizontal line