Ciurea – Iasi – Ciurea

Maine este o noua sedinta de consiliu judetean si, printre multe alte propuneri foarte importante, ca prin minune, a aparut una care viza scoaterea RATP-ului de pe traseul Ciurea – Iasi si semnarea contractului cu un operator privat. Propunerea este ciudata cu atat mai mult cu cat nimeni nu o sustinea cu tarie. Mai mult, Consiliul Judetean se angajase cu doar o luna in urma sa participe la infiintarea unei asociatii de transport public metropolitan impreuna cu municipiul Iasi si primariile din aceasta zona. Mai trebuie spus ca hotararea de acum o luna a fost votata in unanimitate… adica si de colegii din PDL.

Faptul ca reactia PDL-ului este vehementa imi intareste convingerea ca firma in cauza a facut parte din clientela acestui partid si ca scoaterea lor de pe traseu ii ustura tare de tot la buzunar pe unii lideri democrat liberali. Altfel nu-mi pot explica de ce nu conteaza pentru liderii PDL faptul ca 6000 de oameni au nevoie zilnic de transport civilizat pe traseul Ciurea – Iasi – Ciurea. Marea majoritate a locuitorilor din comuna muncesc si invata in Iasi si sunt obligati, in eventualitatea in care s-ar introduce un operator privat, sa plateasca un bilet pana-n Iasi si inca unul in Iasi pana unde are treaba.

Cred ca domnul Constantin Serban, inainte de a-si dori sa ajunga vicepresedinte al Consiliului Judetean, trebuie sa invete sa puna interesul celor multi inaintea interesului personal. Maine ma voi bate pentru ca propunerea de hotarare sa fie scoasa de pe ordinea de zi. Cei din Ciurea merita un transport public civilizat.

Completare:

In Ciurea va continua sa circule RATP.

Nu exista raspunsuri la “Ciurea – Iasi – Ciurea”

  1. yrra ioana Says:

    April 30, 2009 at 6:29 am

    Sunt de acord cu situaţia expusă de tine, firma în cauză deserveşte de altfel multe rute în proximitatea Iaşului. Mi se pare normal să beneficieze de un transport în comun decent fiecare cetăţean al Iaşului, fie că locuieşte în mediul urban sau rural. Nu crezi ca aceeaşi situaţia ca la Ciurea este şi privitor la ruta Miroslava- Iaşi- Miroslava? De altfel deservită de aceeaşi firmă de transport care a fost şi la Ciurea…

  2. Catalin Ivan Says:

    April 30, 2009 at 8:30 am

    Ba da, Ioana. Sunt un foarte determinat sustinator al transportului metropolitan si am fost foarte fericit cand am votat luna trecuta participarea Consiliului Judetean la infiintarea Asociatiei de Transport Public Metropolitan. Acum se lucreaza la statut. Nu pot fi acuzat ca urmaresc interesele PSD-ului pentru majoritatea comunelor din zona metropolitana sunt PNL. Stiu insa ce inseamna sa faci naveta pana in oras si sa trebuiasca sa cumperi doua bilete dus si doua intors in fiecare zi. Dincolo de disconfort, cam ce salarii ar trebui sa aiba oamenii astia pentru a-si permite sa mearga la servici si sa mai trimita si copiii la o scoala buna din oras?

  3. Tomulescu Mircea Says:

    April 30, 2009 at 9:15 am

    Nu cred ca ar fi pentru prima data cand RATP este scos de pe un traseu in favoarea unui operator privat.In acest sens iti dau cel mai bun exemplu:firma Unistil.
    Putini stiu ca domnul Puscasu este bun “tovaras” cu domn primar iar de aici tragem si concluzia.Probabil ca asa cum domnul Nichita i-a plasat mijloacele de transport fidelului sau amic pe soselele iesene asa doreste si Constantin Serban sa-si adjudece traseul Iasi – Ciurea.
    Adica RATP-ul nu putea sa faca bani pe traseele astea?Nu putea sa achizitioneze microbuze si autobuze asemenea tipului asta din Barlad?Pe ce criterii a obtinut dumnealui aceste rute?Intrebarea asta nu ti-ai adresat-o?Sau tu vezi numai greselile adversarilor?Ma scuzi,am uitat ca tu preferi sa le-o spui in fata colegilor si nu prin intermediul mass media.
    Ce ai vrea sa faca pedeleii din moment ce pesedeii isi impart cu generozitate “feliile” intre ei?Urmeaza si ei exemplul vostru.
    Ma intreb daca asa veti face mereu,sa aruncati pisica moarta in curtea celuilalt,in loc sa va pese de soarta judetului.
    Sper ca acest “comentariu” are relevanta cu “articolul”.

  4. yrra ioana Says:

    April 30, 2009 at 2:59 pm

    Mircea, aici nu era vorba de un transport intern ci de cel care priveşte rutele exterioare din proximitatea Iaşului. Sau eu un asta am înţeles… Punem în discuţia faptul că întroducerea pe o rută externa a unui operator privat, presupune ca cei care locuiesc înafara mediului urban şi lucrează aici, trebuie sa facă naveta, folosind de cele mai multe ori doua mijloace de transport în comun: unul care leagă ruta exterioară cu Iaşul şi unul care să îi ducă spre locul de muncă, spre şcoli, licee, etc. Aici intervenind ceea ce Cătălin spunea, disconfort cât şi costuri ridicate. Nu se punea în discuţia deservirea traseelor urbane, unde există mult mai multe oportunităţi. (dar bineînţeles că subiectul oferă posiblitatea unui atac a unui PDL-ist împotriva unui PSD-ist print-un comentariu ce atinge tangenţial subiectul articolului :P ). Sau poate nu am înţeles eu despre ce se discuta???

  5. Tomulescu Mircea Says:

    April 30, 2009 at 5:43 pm

    Ioana,fii draguta si nu te mai agata de comentariile mele.Nu-mi aduc aminte ca de cand comentez pe acest blog,sa te fi “atins” cu ceva,ori tu din cate vad m-ai facut pedelist iar eu cum am mai spus-o,nu sunt membrul nici unui partid politic.Clar?
    Nu e nevoie sa vii in sprijinul lui Catalin pentru ca nu l-am atacat cu absolut nimic iar daca o voi face,consider ca e destul de matur sa se apere singur.
    Din moment ce te-ai aprins asa,tind sa cred ca tu esti o pesedista inraita,care deranjata de acuzele mele,a simtit nevoia sa riposteze.

  6. yrra ioana Says:

    May 1, 2009 at 6:35 pm

    Mircea poate ca nu ai dreptate. Poate ca sunt pesedista…Nu sunt membru PSD dar rezonez cu doctrina. Nu te-am atacat, si nici nu am luat apararea lui Catalin , doar am spus ceea ce cred eu. Daca asta atinge imi pare rau, nu-mi pot modifica convingerile dupa dorinta fiecaruie :P

  7. Catalin Says:

    May 3, 2009 at 10:07 pm

    Citesc ce scrii si nu imi vine sa cred. Suntem cam de aceeasi virsta si am sustinut tot timpul ca oameni ca tine care sint in politica vor crea viitorul….Intimplarea face ca lucrez la o firma de transport privata, chiar concurenta aceleia care a cistigat traseul Iasi-Ciurea. Am o intrebare…ai avut curiozitatea sa citesti macar citeva articole din legea 92/2007 referitoare la transporturi? Sincer, nu cred!!! Ma repet sa spun ca nu am nici o treaba cu operatorul SC Prodan Impex Srl dar ce se petrece pe traseul respectiv este una din cele mai mari ilegalitati posibile. iti dau cel mai mic exemplu: conf. art. 281, alin. 1 si 2 DIN CODUL PENAL cei care sint direct raspunzatori pentru aceste fapte de a circula cum circula RATP pe Ciurea se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 3 ani. Nu am nici o nevoie, dar patronul firmei Prodan Impex a fost un domn cu voi(voi cei care ati votat si Focsa seful serviciului transporturi) ca nu a facut nimic pe partea de penal. Daca era firma la care lucrez erau multe capete cazute si dupa gratii. Din informatiile mele, societatea in cauza Prodan Impex a facut investitie in autobuze noi pentru traseul respectiv de circa 800.000 -900.000 Euro, chiar nu mi se pare deloc corect ce i se intimpla tinind cont ca si peste traseele pe care le coordonez ar putea intra oricind RATP-ul la fel de ilegal. Stiu ca te lupti pentru orice vot la europarlamentare, dar nu este corect ca eu, tu si restul populatiei din iasi sa plateasca transportul celor din Ciurea. Stiai ca RATP-ul merge in pierdere cu circa 7000 -8000 Ron (70-80 mil. lei vechi) in fiecare zi pe traeul Iasi-Ciurea? Chiar nici voi astia tineri din politica nu incercati sa faceti nimic pentru tara asta nenorocita? Am si eu o intrebare…..Cum doresti sa vina bani la buget daca distrugeti firmele private care chiar au profit mare..deci impozit mare.
    Stiu ca nu ai sa postezi mesajul…dar macar gindeste-te 1 minut la ce am zis…gindeste-te ca, chiar tu ai putea sa fii unul din privatii respectivi si politic, ti-ar face la fel unii…

  8. Catalin Ivan Says:

    May 4, 2009 at 10:58 pm

    Catalin, faptul ca esti foarte documentat in ceea ce priveste planul de investitii al firmei in cauza, patosul cu care sustii doar un punct de vedere, “orbirea selectiva” de care dai dovada, ma face sa cred ca esti mai mult decat atasat sentimental de cauza celor de la Prodan. Lucrurile sunt mult mai simple insa. Legalitatea deciziilor consiliului judetean este garantata de un intreg birou juridic. Daca vrei sa ai o parere corecta asupra legalitatii deciziilor, poti sa verifici fundamentarea hotararilor in cauza. Consilierii judeteni isi dau votul asupra oportunitatii unei decizii. Raman la parerea ca este mult mai important interesul locuitorilor din Ciurea decat cel al unor privati.

  9. yrra ioana Says:

    May 5, 2009 at 6:24 am

    Cătălin afirmaţiile pe care le faci tu sunt grave si din acest motiv măcar eu cred că trebuie argumentate punct cu punct. De exemplu eu cunosc atât legea privind serviciile de transport public local cât şi dispoziţiile Codului Penal si nu gasesc incidenţa lor în cauza. Poate mă lămureşti…

  10. Catalin Ivan Says:

    May 5, 2009 at 7:35 am

    Ioana, am afirmat doar ca nu noi, consilierii judeteni, ne dam cu parerea despre partea legala a hotararilor. Sunt juristi care cunosc foarte bine legile si care dau sau nu avizul asupra unor propuneri de hotarari. Un consilier judetean nu trebuie sa fie jurist de meserie. Suntem de diferite profesii si ne pricepem la la lucruri total diferite. Am spus doar ca exista un birou juridic si un secretar al CJ care semneaza fiecare decizie si-si asuma legalitatea acesteia.

  11. Tomulescu Mircea Says:

    May 5, 2009 at 8:14 am

    Cataline,tot nu ne-ai spus cum au intrat microbuzele si autobuzele firmei Unistil pe unele trasee din Iasi.Cred ca tot operator privat este,ca si cei de la Prodan.
    Poti raspunde la aceasta intrebare sau ai de gand sa o driblezi cum ti-e obiceiul?

  12. yrra ioana Says:

    May 5, 2009 at 10:48 am

    Cătălin nu de la tine aşteptam argumentele, mă refeream la Cătălin căre a postat acele afirmaţii :D . Sunt convinsă de avizele juriştilor, si am certitudinea că sunt foarte în temă şi foarte pregătiţi, pe unii dintre ei de altfel îi cunosc personal. Tocmai de asta aş vrea să ne lămurească Cătălin cu privire la incidenta actelor normative invocate, în această speţă.
    Mircea, cred că vorbim aici de lucruri diferite: adjudecarea de către o firmă privată a unui rute externe şi adjundecarea de către o firmă privată a unei rute de transport intern. Faţă de acest aspect consider că este vorba în cauză de norme legislative diferite, cred că de HCL diferite etc. E doar opinia mea, şi urmează Cătălin să ne ofere pate şi alte amănunte, din ce ştiu eu aşa e :P

  13. Catalin Ivan Says:

    May 5, 2009 at 5:10 pm

    Mircea, Unistil are adjudecate trasee pe care RATP_ul nu putea sa le acopere din punct de vedere al mijloacelor de transport. Nu are legatura cu nicio presupusa prietenie. Daca vrem transport public civilizat in Iasi trebuie mai intai sa investim in infrastructura… ceea ce se intampla deja de cativa ani, si abia apoi in tramvaie si autobuze care sa acopere intreg necesarul orasului. In noua logica a transportului metropolitan problema mijloacelor de transport este una foarte serioasa. Deocamdata se investesc foarte multi bani in reabilitarea si modernizarea liniilor de tramvai si a drumurilor. Unistil preia o parte din transportul public pentru ca nu sunt bani si pentru investitii si pentru achizitii de mijloace de transport. Toate se fac etapizat. Cele doua spete sunt total diferite.

  14. Tomulescu Mircea Says:

    May 5, 2009 at 5:59 pm

    Pai cum vine asta Cataline?Te zbati ca un operator privat sa nu intre pe traseul Iasi – Ciurea in detrimentul RATP-ului (si daca e asa iti dau dreptate) dar incerci sa justifici prezenta acestei societati din Barlad.Mijloacele de transport second hand ale domnului Puscasu sunt achizitionate din Spania pe sume pe care cu siguranta si le-ar fi permis si regia ieseana.
    Nu are nici o legatura infrastructura invocata de tine pentru ca din cate stiu RATP achitiona inainte autobuze la mana a doua de la nemti si francezi.
    (in continuare comentariul contine aceleasi supozitii si acuzatii fara legatura cu articolul)…mi-am rezervat dreptul de a sterge tot ce tine mai mult de obsesia lui Mircea decat de problema traseului Ciurea – Iasi

  15. Alin Ciubotaru Says:

    May 6, 2009 at 6:01 pm

    Domnu’, domnu’… dar daca bagam microbuze, putem pune si un pic de asfalt?

    Intreaba umil un ins care bate zilnic drumul Nicolinei pana spre iesirea catre Ciurea… Nu-i bai, ca nu mai am neam piatra la rinichii din dotare. Dar totusi…

  16. catalin Says:

    May 6, 2009 at 11:23 pm

    Scuze ca am intirziat cu raspunsul, dar din punctul meu de vedere nu prea aveti dreptate si din punct de vedere legislativ nu aveti DELOC dreptate.Sincer, sint foarte obosit acum sa mai rasfoiesc legile, dar am sa revin cu mai multe in curind…chiar cu articole din legi. In schimb o rog pe IOANA, daca cunoaste asa bine legile transportului, sa imi dea un exemplu de articol care sa reglementeze legalitatea RATP-ului pe traseul cu pricina.
    Si Cataline, apropo….nu fi asa de sigur de buna pregatire a juristilor Consiliului Judetean….un jurist bun nu lucreaza ca functionar public, lucreaza ca avocat sau in alta parte unde cistiga bani adevarati…..
    P.S. Firmele la care lucrez au cistigate 7 din 7 procese cu Consiliul Judetean, dintre care, 3 procese, la care avocatii ne-au dat de la inceput slabe sanse de cistig :) )…Numai de aici iti poti da seama ce “juristi de seama” sint la Consiliul judetean.

  17. yrra ioana Says:

    May 8, 2009 at 7:22 am

    Cătălin, în primul rand eu una nu am acces la contractele şi licitaţiile care reglementează adjudecării traseelor de transport în comun, pentru a mă pronunţa cu privire la legalitatea lor în cunoştinţă de cauză. În al doilea rând cine face o acuzaţie are sarcina probei, probabil că ştii asta , dat fiind ca ştii principii de drept, aspect faţă de care, tu care acuzi că aceste contracte, licitaţii, etc sunt ilegali, învocând în cauză înfracţiuni privind transportul public trebuie să probezi asta. Cu privire la juriştii Consiliului Judeţean, cred ca nu eşti în măsură de a face aprecieri privitor la pregătirea lor profesională. Pe de altă parte invocarea unor articole de lege nu impune în mod neapărat că acestea sunt incidente în cauză. Transportul de comun,şi regimul său în oraş, sunt reglementate de HCL, acestea trebuind la rândul lor să se supună normelor legale în vigoare. Un jurist bun lucrează si ca funcţionar public şi câştigă foarte bine, îţi spun eu… Şi dacă ai de gând să faci supoziţii şi cu privire la pregătirea mea în acest domeniu, nu te obosi pentru că vb în cunoştinţă de cauză :p

  18. Sipos Alina Says:

    June 8, 2009 at 3:43 pm

    FELICITARI….. poate intr-un final ma anunta si pe mine cineva cand sunt intalnirile pt TSD
    bafta in continuare

Lasati un comentariu


 

orizontal line