Unde esti tu Tepes, Doamne?!

Bucuria se pare ca a fost foarte scurta. Am castigat batalia cu Ucraina insa am pierdut-o pe cea cu coruptii nostri. Este incredibil cum, in timpul campaniei electorale, stiind ca va pierde alegerile, Tariceanu a vandut drepturile Romaniei de a exploata zacamintele din Marea Neagra. Nu are rost sa fac legatura intre Tariceanu, Patriciu si Rompetrol pentru ca ea este mult prea evidenta si asumata de toti cei in cauza.

Am vorbit de foarte multe ori de jaful nesimtit al liberalilor in cei patru ani de guvernare. Nu exista, in istoria moderna a Romaniei, vreun guvern mai corupt, mai iresponsabil si mai nesimtit decat ce al lui Tariceanu si al gastii lui de “lupi liberali”, cum le place sa li se spuna, nesatui, pusi pe capatuiala si lipsiti de cea mai mica urma de bun simt … ca sa nu mai vorbim de patriotism.

In astfel de momente, cand vad cum cativa indivizi care se considera mai destepti decat noi toti si ne vand pentru cativa euro care le intra in buzunar, ma gandesc ca ar trebui construita o puscarie undeva pe Insula Serpilor unde toti acesti nemernici sa fie inchisi pe viata. Ajungem insa la aceeasi problema: cine sa-i ancheteze, sa-i judece si sa-i condamne? In Romania lupta anticoruptie este doar o poveste electorala de adormit electoratul lui Basescu.

“N-avem oameni ce se luptă cu retoricele suliţi
În aplauzele grele a canaliei de uliţi,
Panglicari în ale ţării, care joacă ca pe funii,
Măşti cu toate de renume din comedia minciunii?
Au de patrie, virtute, nu vorbeşte liberalul,
De ai crede că viaţa-i e curată ca cristalul?
Nici visezi că înainte-ţi stă un stâlp de cafenele,
Ce îşi râde de-aste vorbe îngânându-le pe ele.

Voi sunteţi urmaşii Romei? Nişte răi şi nişte fameni!
I-e ruşine omenirii să vă zică vouă oameni!
Şi această ciumă-n lume şi aceste creaturi
Nici ruşine n-au să ieie în smintitele lor guri
Gloria neamului nostru spre-a o face de ocară,
Îndrăznesc ca să rostească pân’ şi numele tău… ţară!
….

Şi acum priviţi cu spaimă faţa noastră sceptic-rece,
Vă miraţi cum de minciuna astăzi nu vi se mai trece?
Când vedem că toţi aceia care vorbe mari aruncă
Numai banul îl vânează şi câştigul fără muncă,
Azi, când fraza lustruită nu ne poate înşela,
Astăzi alţii sunt de vină, domnii mei, nu este-aşa?
Prea v-aţi atătat arama sfâşiind această ţară,
Prea făcurăţi neamul nostru de ruşine şi ocară,
Prea v-aţi bătut joc de limbă, de străbuni şi obicei,
Ca să nu s-arate-odată ce sunteţi – nişte mişei!
Da, câştigul fără muncă, iată singura pornire;
Virtutea? e-o nerozie; Geniul? o nefericire.

Dar lăsaţi măcar strămoşii ca să doarmă-n colb de cronici;
Din trecutul de mărire v-ar privi cel mult ironici.
Cum nu vii tu, Ţepeş doamne, ca punând mâna pe ei,
Să-i împarţi în două cete: în smintiţi şi în mişei,
Şi în două temniţi large cu de-a sila să-i aduni,
Să dai foc la puşcărie şi la casa de nebuni!”
(Scrisoarea a III a, MIhai Eminescu)

Nu exista raspunsuri la “Unde esti tu Tepes, Doamne?!”

  1. Alin Ciubotaru Says:

    February 5, 2009 at 5:02 pm

    Ma surprinzi, din cel putin doua motive:

    Primo: Gaselnita cu liberalii poate fi interesanta. Dar ultimele patru versuri imi aduc aminte de Tribun. Te rog dezbraca haina asta, nu te prinde deloc.

    Secundo: Dupa povestea cu Sterling ma asteptam sa gasesc la tine un post in care sa demasti atat jaful national practicat de liberali, cat si miza personala a acestui scandal pentru Presedinte, in razboiul lui personal cu Patriciu. Impuscai doi iepuri simultan si inca suficient de credibil. Sa fie de vina alianta pentru guvernare? Mai sa cred ca ati primit circulara de partid in filiala sa-l menajati pe Base pana la alegeri…

    Cat priveste contractul respectiv, mai stai un pic sa vedem clauzele secrete.

  2. Catalin Ivan Says:

    February 5, 2009 at 5:20 pm

    Ultimele patru versuri ii apartin tot lui Eminescu. Am scris randurile respective cand am aflat de jaful liberal. Nu-mi propusesem sa menajez pe nimeni, cu atat mai putin pe Basescu. Dovada-mi este articolul anterior si multe alte articole scrise de-a lungul ultimului an.
    Din pacate nu cred ca avem justitie in Romania capabila sa lupte impotriva unor astfel de corupti. Cazul Gorbunov este maximum ce poate gestiona justitia romana… si asta cu mare dificultate dupa cum se vede.

  3. Anonim Says:

    February 5, 2009 at 6:46 pm

    Nu te cunosc personal insa numele tau este destul de cunoscut in Iasi cel putin printre tineri.
    Ce pot sa-ti spun cu siguranta e faptul ca faci parte dintr-un partid de corupti stii tu Miky Spaga,Bombonel,Guzganul rozaliu,etc.
    Nu te pot include in categoria lor deoarece repet,nu te cunosc si din cate am auzit esti destul de respectat si promitator totodata.
    Sfatul meu e sa nu vorbesti de Tepes atat timp cat esti coleg cu cei pe care i-am mentionat mai sus (stii tu prea bine cine sunt ei).
    Apropo de Adrian Nastase,de Corneliu Iacubov de ce nu spui nimic?De seful tau Nichita care in campanie promitea ca face,ca drege iar dupa ce a mai castigat un mandat s-a spalat pe maini?
    In mod sigur detii o masina.Iti place cum arata strazile din Iasi?Sau mai bine zis craterele si gropile.
    Nu te grabi sa crezi ca sunt vreun pdl-ist sau pnl-ist deoarece nu sunt si nu fac parte din nici o formatiune politica.
    Ptr mine si pentru multi alti romani,toti sunteti la fel.

  4. Alin Ciubotaru Says:

    February 6, 2009 at 5:51 pm

    Anonimule am sa mor mai devreme de a intelege de ce nu vor oamenii sa-si dea numele. Sau macar alege-ti un pseudonim pe care sa-l folosesti constant.

    Altfel, de acord cu tine exceptand partea cu “toti sunteti la fel”. Daca e asa, cum se face ca scrii pe acest blog si nu pe blogul lui Nastase, de exemplu? :)

    @Catalin: Cateodata, cuvintele sau conceptele au nevoie de odihna. Nu-i asa ca suna ciudat acum cuvinte si expresii precum “cutezator”, “depasirea planului”, “oamenii muncii” etc ? La fel e si cu conceptul “Vlad Tepes justitiarul”. E un concept manjit de Vadim Tudor, care are nevoie de timp sa se curete. Si el, si Vadim, de altfel… :)

  5. Tomulescu Mircea Says:

    February 7, 2009 at 12:49 pm

    Aline sper sa traiesti minim 100 de ani insa dat fiind faptul ca esti foarte curios,am mari indoieli in privinta duratei tale de viata.
    Ca sa nu-ti starnesc si alte curiozitati,afla ca acum doua zile am intrat pentru prima data pe acest blog prin intermediul unui link de pe alt blog ce facea trimitere aici iar astazi am accesat site-ul a doua oara.
    Am scris si pe blogul lui Nastase,ce-i drept de putine ori deoarece am altceva mai important de facut decat sa critic pe altii si nu stiu ce importanta are opinia mea sau daca poate schimba ceva.
    Cat despre “toti sunteti la fel” cred ca am perfecta dreptate si daca nu ma insel te numeri printre ei.
    Da-mi cateva exemple de cei care se diferentiaza sau care fac exceptie de la “ciolanel”.

  6. Catalin Ivan Says:

    February 7, 2009 at 7:28 pm

    Pentru Tomulescu Mircea:
    Pentru ca nu ma cunosti, si nu-i vina ta aici, iti voi aduce doar cateva precizari pentru a nu lasa lucrurile in coada de peste. Ma numar printre cei foarte putini care au crezut in reformarea PSD-ului, atat la nivel national cat si local. Sunt printre cei care au militat permanent pentru o altfel de politica, pentru o alta clasa politica formata din profesionisti. Aici imi stau marturie multe articole aparute in presa ieseana inca din 2004 cand eram doar vicepresedinte al organizatiei municipale de tineret.
    Pana acum scurta mea cariera politica nu-mi da niciun motiv sa-mi fie rusine sa spun ca sunt social democrat sau ca fac politica. II critic deopotriva pe toti cei care si-au batut joc de noi pana acum si sper intr-o justitie dreapta care sa-i judece cu aceeasi unitate de masura pe absolut toti, indiferent din ce partid fac parte.
    In final te voi contrazince si-ti voi spune ca nu suntem toti la fel. Cunosc politicieni valorosi, cu principii solide, atat in PSD cat si in PDL sau PNL. Poate ca nu ar trebui sa te concentrezi atat de mult doar asupra uscaturilor din padure.

  7. Tomulescu Mircea Says:

    February 7, 2009 at 8:13 pm

    Pari un tanar promitator in momentul de fata dar daca maine d-l Nichita te pune intr-un post important iar tu nu ii faci jocurile stii ce ti se intampla nu?
    Desigur nu se va ajunge aici deoarece vei face exact ce iti va dicta seful si putini au fost cei care s-au opus dispozitiilor date iar daca au facut-o au fost dati in secunda doi la o parte.
    Bineinteles ca s-ar putea sa ma insel dar am dreptul sa-mi exprim punctul de vedere si pot sa-ti spun ca sunt scarbit de politica romaneasca si de tot ceea ce se intampla in aceasta tara.
    Adu-ti aminte in ce stadiu se afla Romania dupa caderea lui Ceausescu si priveste-o cum arata acum.
    Ce partid a preluat puterea dupa caderea tiranului?FSN-ul de ieri PSD-ul de azi.
    Nu te includ in categoria lor pentru ca erai mic copil ca si mine cand burduhosii furau pe rupte.
    Cum ti-am spus si data trecuta am auzit lucruri bune despre tine cel putin in cercurile in care ma invart eu.
    Sa dea Dumnezeu sa ai o cariera si o ascensiune politica pe masura calitatilor tale insa ma indoiesc ca atunci cand vei ajunge deputat sau senator (iar asta se va intampla curand nu-i asa?) nu vei face jocurile partidului.
    Chiar daca nu vei fi de acord si vei avea unele retineri in privinta deciziilor celor din partid,va trebui sa votezi ca ei.Stii tu cum procedeaza d-l Geoana cu cei care tradeaza asa zisele “principii social democrate”.
    Vorbeai de reforma social democrata?Inceteaza,ma faci sa rad.
    Cat despre politicienii valorosi din partidele politice pe care-i cunosti tu atat de bine,te rog sa-mi enumeri si mie cativa care s-au zbatut si au incercat sa faca ceva pentru poporul roman.
    Poti incepe cu cei din Iasi: Fenechiu,Carlan,Dorneanu,Apostol,Stanciu,Dobre,Adomnitei,s.a.m.d.
    Ce realizari au cei enumerati mai sus si cu ce au ajutat Iasul?Raspunde-mi te rog la aceasta intrebare daca pretiosul tau timp iti permite asta.
    Inchei prin a-ti ura inca o data sa ajungi acolo cat mai sus asa cum iti doresti tu si sper ca atunci cand se va intampla asta sa fiu contrazis de rezultatele si realizarile tale.
    Iti urez mult succes,vei avea nevoie.

  8. Catalin Ivan Says:

    February 8, 2009 at 12:34 pm

    Mircea, imi voi rupe din “pretiosul meu timp” si voi incerca sa-ti raspund punctual la cele cateva teme lansate de tine in cele doua comentatii.
    1. Pana si headerul blogului face trimitere la sportul de echipa, la ideea de fair play si contine o invitatie catre toti cei care cred ca lucrurile se pot schimba si ca neimplicarea este cel mai rau lucru. Te asigur ca stiu ca fac diferenta intre a lucra intr-o echipa si a fi supus orbeste cuiva. Consider ca sunt pe picioarele mele si ca sunt mai util unei echipe daca imi fac bine treaba si am propria viziune asupra lucrurilor decat daca-l lingusesc pe sef si-i gadil orgoliul. IN cei 5 ani de zile de cand lucrez cu Gheorghe Nichita nu am simtit nico secunda ca ar aprecia pupincuristii.
    2. Legat de subiectul partidului care a condus tara in ultimii 20 de ani, te avertizez ca pici in capcana unor sabloane nerealiste si expirate. In primul rand toate partidele politice, fie ca vorbim de PNL, PDL sau PSD s-au format din acelasi PCR… astia erau oameni care conduceau tara in ’89 si tot ei au condus-o si dupa. Apoi din FSN s-au desprins atat PD-ul cat si PDSR-ul, ulterior PSD. Prin urmare este eronat sa aruncam vina asupra unui singur partid… discutia ar fi corecta daca ar viza intreaga clasa politica.
    3. Am avut de multe ori retineri in ceea ce priveste deciziile luate in partid si mi-am spus punctul de vedere in interior. Cred ca este o greseala sa faci subiect de presa din faptul ca nu ai intotdeauna acelasi punct de vedere cu majoritatea colegilor. cei care fac asta sunt doar foarte avizi de imagine si nu au nicio intentie constructiva. Nu neg ca exista si disciplina de partid … dar asta este valabila in cazul tuturor partidelor din lumea asta.
    4. Niciunul dintre cei mentionati de tine nu reprezinta modele pentru mine. Nu le neg insa unele calitati si ar fi de discutat despre fiecare in parte. In cazul multora dintre ei ar fi insa timp irosit. Nu voi da nume pentru ca se poate interpreta foarte usor.
    Multumesc insa pentu urari si sper sa ramanem in legatura.

  9. Tomulescu Mircea Says:

    February 8, 2009 at 3:10 pm

    Catalin,tin sa-ti spun ca d-l Nichita accepta pupincuristii si este inconjurat de acestia de cand era la conducerea R.A.J.A.C.
    Vreau sa-ti mai spun ca a incheiat contracte dubioase atat la regia unde a fost manager general cat si in primarie.Numele Puscas sau firma Unistil iti spune ceva?Daca nu (cu toate ca ma indoiesc) te ajut eu.
    Nu am spus ca nu esti pe picioarele tale si te rog sa ma ierti ca mi-am exprimat opinia despre colegii tai de partid.
    Observ ca iti priesc numai acele comentarii de bine,cele mai acre te deranjeaza.
    Ce se intampla pe scena politica este vizibil cu ochiul liber in ciuda sforilor trase si a prafului aruncat in ochi.Sunt de acord cu tine ca nici un politician enuntat de mine nu reprezinta un model pentru un tanar politician dar d-l Nichita este?Iacoban,Neculau,Harabagiu sunt?
    Cunosc detaliat traseul catorva tineri politicieni si daca tii mortis iti demonstrez ca au sarutat cu pofta anusul crocodililor mai mari pentru a beneficia de functii si diverse avantaje.
    Iti promit ca vom tine legatura si referitor la ceea ce ti-am spus atunci cand vei ajunge in confortabilul jilt iti voi atrage atentia atunci cand va fi momentul.
    S-auzim numai de bine ca de rau sunt satul.

  10. Catalin Ivan Says:

    February 9, 2009 at 9:15 am

    MIrcea, zi-mi un nume de director, manager sau primar din tara asta care nu a fost suspectat ca a incheiat contracte dubioase. Nu vreau sa iau apararea nimanui insa lucrurile trebuie dovedite.
    Nu ma deranjeaza comentariile acre, si nici ca nu ai o parere buna despre unii colegi de partid. Nu sunt un indoctrinat care vede raul numai in afara PSD-ul si crede ca ai lui sunt cei mai buni. Si eu le vad si calitatile si defectele insa da-mi voie sa nu-i critic public din simplul motiv ca am ocazia sa le-o spun intre patru ochi si mi se pare mai elegant asa.
    Legat de tinerii care au crezut ca ducand geanta sefului vor avea mai mare succes in politica, fara legatura cu numele date de tine, sunt total de acord cu tine ca au existat si mai exista. Sunt insa din ce in ce mai putini… te asigur. Din fericire, specimenul asta de politicieni este pe cale de disparitie si nici nu se bucura de prea mare succes pe termen mediu si lung.

    Ma bazez foarte mult pe faptul ca voi fi criticat atunci cand voi ajunge, daca voi ajunge, in functii importante. Eu privesc constructiv critica.
    Sa auzim numai de bine…

Lasati un comentariu


 

orizontal line