Dezmat electoral de un grotesc inimaginabil

Acum am venit din Piata Unirii. Sunt socat si profund scarbit de dezmatul electoral la care am fost nevoit sa asist. Este incredibil unde poate sa duca superficialitatea, aroganta si disperarea unor partide politice.

Cand vorbesc de superificialitate si aroganta ma refer la PD-L, care nu a reusit sa reziste tentatiei de a veni cu insemnele electorale pe bannere, baloane, fulare si absolut orice ar putea fi inscriptionat. La porunca lui Base, sunt convins ca si-ar fi scris PD-L si pe lenjeria intima.

Cand vorbesc de disperare, nesimtire, fariseism si incultura, ma refer la PNL. Ete inadmisibil sa politizezi in asa masura o sarbatoare a tuturor romanilor. Am asistat la un spectacol grotesc dat de liberali. Cat de fara scrupule trebuie sa fii incat sa denaturezi adevarul istoric fara nici cea mai mica jena? Cuza liberal?…da de unde…

Drept este ca nu inveti carte nici la partid si nici in guvern, carte se invata la scoala, loc pe unde liderii PNL nu au prea trecut.

Salut totusi rezerva cu care celelalte partide au abordat acest eveniment. Nici PSD, nici PC si nici PRM nu au aparut cu insemnele electorale in piata si nici nu si-au asumat vreun lider istoric pe motiv ca a fost social democrat, conservator sau nationalist extremist.

Pentru PD-L si PNL: rusine, rusine si iarasi rusine!

Tags: , , , ,

Nu exista raspunsuri la “Dezmat electoral de un grotesc inimaginabil”

  1. Cos-mean Says:

    January 24, 2008 at 1:29 pm

    Sunt de acord, doar ca huiduielile au fost si rosii. A fost un mare curcubeu urat mirositor de huiduieli.

    Am pus si eu parerile mele, putin diferite, dar cred ca depinde de unde te uiti :)

  2. yoyoyoi Says:

    January 24, 2008 at 4:25 pm

    te inseli putin. Au fost si pesedeii prezenti in tribune. Am scris si eu pe aceasta tema, un subiect real dar dureros si rusinos…

  3. Catalin IVAN Says:

    January 24, 2008 at 4:46 pm

    Au fost si PSD-isti si stiu si unde si stiu si cati. Stiu insa ca nu au huiduit pentru ca a fost o dezaprobare generala fata de atitudinea penelistilor (oamenii neinregimentati din piata nu au fluierat sau huiduit).
    Cei de la PSd, ca in fiecare an, au purtat fulare rosii sau geci rosii. Toate fara insemne electorale. Doar culoarea iti marcheaza prezenta in piata.
    Pe ansamblu, a fost grotesc…

  4. Ciprian Gavriliu Says:

    January 24, 2008 at 5:26 pm

    Bloggerii din Iaşi se întâlnesc pe 24.01.2008, ora 20.00 în Maideyi Cafe:
    http://www.cgavriliu.com/blog/intalnirea-bloggerilor-din-iasi-un-nou-episod/

  5. Liviu Bratescu Says:

    January 25, 2008 at 2:15 am

    Cu tot respectul dar eu cred ca tu ai fost la alta adunare. Colegii tai din P.S.D. aflati in zona florariei de linga hotelul Traian au huidut copios mai ales cind a vorbit Traian Basescu. Unii dintre ei au inceput sa strige si sa reproseze presedintelui chiar faptul ca vorbeste liber. Eu asa acuzatie sincer, nu am mai auzit.
    Cit despre scoala iarasi eu cred ca tu ai citit alte manuale de istorie sau carti despre istoria altor tari. Iti place sau nu, dar Cuza a fost un liberal e adevarat moderat, iar reformele lui au fost reforme ce se regaseau in programul politic al liberalilor: reforma educatiei, electorala, improprietatea taranilor etc. Problema este ca voi cei din PSD v-ati obsinuit ca in momentul in care se vorbeste despre istoria romanilor noi liberalii sa punem capul in pamint. Chiar daca, de cind sintem la guvernare am comis noi liberalii, mai multe sau mai putine greseli, electoratul va aprecia asta, dar nu mai putem sta indiferenti cind e vorba de evenimente precum 24 ianuarie 1859, 9-10 mai 1877, 14 martie 1881 proclamarea Regatului, sau Unirea din 1918 la care stramosii nostri au contribuit din plin. Daca domnitorul nu a fost liberal poate ne spui si noua ce orientare politica a avut ? A fost crestin -democrat sau social-democrat ? Mai vorbim.

  6. Catalin IVAN Says:

    January 25, 2008 at 10:38 am

    Liviu, voi lua intrebarile pe rand pentru a nu-i debusola pe cei interesati de subiect.
    In primul rand singurii, si cand spun asta mi-o asum, care au huiduit discursul lui Basescu au fost liberalii. NU vreau sa mai insist pe tema asta pentru are relevanta minora.
    Mai important mi se pare denaturarea si confiscarea istoriei de catre PNL. Cuza era la momentul alegerii lui ca domnitor un simplu tanar, militar de cariera. A fost ales pentru ca profilul sau convenea cel mai bine celor care au gandit si construit unirea. Sub CUza s-a facut Unirea insa nu el a fost artizanul. Meritele lui sunt cele din timpul domniei. Din foarte multi candidati la tron, dupa indelungi deliberari, a fost ales el.
    Nu avea nici o tangenta cu liberalismul, taranismul sau alte curente. Reformele sunt, intr-adevar, de orientare liberala.
    si, ca sa fim si mai corecti, incearca sa faci diferenta intre liberalism si penelism.
    Am tot respectul pentru doctrine si curente de idei, iar dezbaterea pe acest palier o vad constructiva, insa nu pot avea respect pentru politicienii disperati care au ajuns sa se hraneasca din realizarile celor de acum 100 -150 de ani.

  7. Mihnea Says:

    January 25, 2008 at 12:30 pm

    Asa se naste minciuna. Adevarul e ca pesedistii sau (se spunea in piata) chiar peremistii au huiduit. Se vede ca Basescu se uita in stanga pentru a spune ca nu ii place ca se politizeaza. Acolo nu era picior de penelist. Doar fulare rosii. Ca sa inteleaga si Catalin, sa ii explic in termeni pe care ii intelege: Cuza a fost managerul de proiect pentru un proiect liberal. In rest, cei de la PNL au facut ce au vrut: si-au pus sigla pe materiale, au spus lumii care sunt inaintasii lor. Nu aveau de ce sa respecte strategia PSD de a nu-si promova insemnele, pentru simplul fapt ca nu sunt acelasi partid si pentru ca nu in PSD se iau decizii care sa se respecte in celelalte partide.

  8. Mihnea Says:

    January 25, 2008 at 1:03 pm

    Am vazut emisiunea din 24 ianuarie 2008, de pe Tele M:

    http://www.telem.ro/arhiva_flv/arhiva.htm?flv=2008/01/24/sfert24ian

    Si, la minutul 2:15 se arata momentul cand Basescu a fost huiduit. Doua secunde mai tarziu, se vede clar ca cei care au huiduit au fulare rosii in jurul gatului. Deci poitizarea de aici a inceput. Rusine, rusine si iar rusine! Minciuna nu rezista niciodata pentru ca adevarul iese ca untdelemnul la suprafata. Asa e?

  9. vasile Says:

    January 25, 2008 at 3:21 pm

    domnu` Iavn, am fost in Piata si ghinionul m-a asezat langa ai dvs. …asa ca nu-mi spuneti ce au facut sau nu. nu stiu daca liberalii au huiduit ca nu mai auzeam nimic. eu am avut impresia ca toata piata s-a comporatat la fel.

  10. Anghel Georgescu Says:

    January 25, 2008 at 5:42 pm

    Rusine, rusine, rusine nu doar pentru PDL, PNL dar si pentru PSD, si pentru toti politicienii care au transformat o sarbatoare autentica intr-un spectacol electoral grotesc! Nici voi nu sinteti ma breji, domnilor “politicieni” inveninati din PSD…

  11. Catalin IVAN Says:

    January 25, 2008 at 7:54 pm

    Sunt obisnuit sa-mi asum ceea ce este de asumat, nu si fabulatii. In primul rand nu am vazut pe nimeni sa fluiere dintre cei care au stat pe scarile de la intrarea in Hotelul Traian. Acolo erau toti pesedistii, dar erau la fel de multi pedelisti si penelisti. Au fluierat si huiduit cei din fata scenei, dincolo de statuie…iar acolo nu era nici un pesedist. Daca te informati doar din emisiunile vreunui post de televiziune, pierderea este a ta.
    In al doilea rand, deciziile din PSD nu au de ce sa fie valabile in PNL, insa cred ca bunul simt nu are apartenenta politica.
    Legat de apartenenta lui Cuza la doctrina liberala, la mostenirea liberala a PNL-ului, refuz sa mai comentez. Poate cu alta ocazie… Pentru moment, cred ca trimiterea la lectura este suficienta.
    Pe ansamblu, am sa dau dreptate lui Anghel…intreaga clasa politica s-a facut de rusine in piata. Nu am sa-ti dau insa dreptate in legatura cu “politicienii inveninati”. A fi inveninat inseamna a-ti pierde obiectivitatea…. Pretul ruperii de realitate este mult prea mare…iar in PSD sunt foarte multe exemple.

  12. Catalin IVAN Says:

    January 25, 2008 at 7:59 pm

    Pentru Vasile:

    Cand spun ca PSD-istii nu au huiduit, fac o generalizare. Corect ar fi fost sa spun ca, marea majoritate a psdistilor nu au huiduit. Daca au fost vreo doi care au achiesat la reactia penelistilor…treaba lor. Pe mine ma intereseaza grupul celor cu fulare si geci rosii care stateau langa scena. Oricum, cautam vinovati si nu are nici un sens…ca si consluzie: dezaprob total modul de manifestare din piata.

  13. Liviu Bratescu Says:

    January 25, 2008 at 11:14 pm

    Catalin, la modul serios nu vreau sa continuam o polemica inutila si nici nu ţin să am ultimul cuvânt pe blog-ul tău. Totuşi vad că persisti în a ne trimite la cărţi. “Întâmplarea” face să ma ocup de mai mult timp de istoria modernă a Romaniei, fapt concretizat într-o teză de doctorat susţinută în februarie 2007 la “Univeristatea Al.I. Cuza”.
    Cuza a participat la mişcarea de la 1848 de partea revoluţionarilor. Norocul lui a fost existenţa în Moldova a unui regim politic mai “liberal” care i-a permis revenirea în ţară şi chiar ocuparea unor funcţii cum ar aceea de pârcălab de Galaţi. Dacă alegerea lui Cuza ca domn al Moldovei nu a fost o mare problemă, în Ţara Românească s-au dat adevărate lupte la care liberalii din jurul lui I.C. Brătianu şi C.A. Rosetti au avut un rol deosebit. Ei s-au implicat în acţiunea de convingere a celor care doreau să aleagă un domnitor muntean, pentru că ştiau exact cine este Cuza şi mai ales cum gândeşte. Ideea asta că toţi liderii politici au fost de acord cu Unirea e departe de adevăr.
    Primul program de reforme care avea să fie analizat de Cuza este cel trimis de I.C.Brătianu noului şef al statului , prin intermediul lui D.A. Stuzrdza, foarte apropiat de domnitor şi care, spre nefericirea unora era tot liberal şi moldovean în acelaşi timp. Vreau să mai spun că aceia care neagă faptul că reforme precum cea electorală, educaţională sau împroprietărirea ţăranilor cu pământ erau de esenţă liberală şi făceau parte din programul liberalilor , înseamnă că au făcut istoria la fără frecvenţă.
    Chiar nu înţeleg de ce atîta supărare şi deranj.
    Chiar

  14. Catalin IVAN Says:

    January 26, 2008 at 12:51 am

    Liviu, multumesc pentru lectia de istorie. Ai dreptate in tot ce scrii insa nu ma contrazici. Am spus la randu-mi ca reformele au avut la baza o gandire liberala si am mai spus, de asemenea, ca Al I Cuza a fost agreat din multitudinea de candidati pentru calitatile sale de tanar militar de cariera. Unirea avea nevoie de un candidat usor de impus in ambele principate. Cu cat mai neutru cu atat mai bine. Nu a fost usor de impus nici in Moldova. Greul a stat insa in numirea lui in Muntenia. Mutarea capitalei la Bucuresti s-a datorat si intrigilor antiunioniste de acolo.
    Pana aici suntem de acord…Poate gresesc eu, istoria este o pasiune si nu o profesie, insa acum am aflat pentru prima oara ca Al I Cuza a fost liberal. Promit sa mai sap si sa revin cu comentarii pe tema asta.
    Nu poate fi negata sustinerea liberalilor si rolul acestora in realizarea unirii. Din punct de vedere electoral si pur doctrinar, cred ca face bine PNL-ul ca isi cauta identitatea si isi lauda inaintasii. Liberalismul romanesc are cu ce se lauda….sa nu cada insa in extrema cealalta si sa nu de laude si cu ce nu are. Ar fi o exagerare inutila.

  15. radupress Says:

    January 26, 2008 at 5:03 am

    O fi PSD-ul fecioara intre naparcile veninoase ale dreptei uzurpatoare ?
    La mine pe televizor parca am zarit niscaiva balonase rosii si un grup de fulare sangerii. Sa fi fost dusmani de clasa deghizati ?

  16. Catalin IVAN Says:

    January 26, 2008 at 10:30 am

    Nici macar un balon. Fulare rosii au fost cateva sute. PSD-ul nu-i fecioara si o stim cu totii insa haideti sa punem in carca fiecaruia ceea ce are de dus…nici mai mult nici mai putin. Sunt multe greseli pe care le face si PSD-ul si cu multe lucruri nici eu nu sunt de acord insa a devenit obisnuinta ca de fiecare data cand se intampla ceva rau sa se arate catre PSD. Nu pot fi de acord nici cu maniera asta de abordare…

  17. Olivian BREDA Says:

    January 26, 2008 at 5:04 pm

    Ok, te-a dezamagit partidul. Ce parere ai de liderii celor doua partide?

    Sau de “dirigintele” (cum isi spunea in campanie) care supravegheaza totul?

  18. Catalin Timofciuc Says:

    January 26, 2008 at 5:35 pm

    “si nici nu si-au asumat vreun lider istoric pe motiv ca a fost social democrat, conservator sau nationalist extremist.”
    .. dar ce lider istoric de marca isi puteau asuma social-democratii dumitale?
    in istorie mai departe de FSN voi nu bateti!

    ai dreptate insa cand spui ca sunt politicieni care cauta sa se hraneasca cu istoria inaintea unor realizari politice actuale!

  19. radupress Says:

    January 26, 2008 at 6:28 pm

    Perfect de acord, in 18 ani de experienta democratica toate parttidele ajunse la putere si-au pierdut capul in betia puterii schimbandu-si radical comportamentul .
    Sa fie de vina temperamentul nostru latin sau lipsa de seriozitate si crasa nepasare pe care o avem fata de semenii nostri.
    Nici nu ma mir de reactia negativa la alegeri a populatiei satula de minciuna si manipulare.
    Noi nu ne alegem conducatorii cum ar fi normal ci ne grabim sa-i dam jos ca sa scapam de ei fara sa ne mai punem problema cu cine ii inlocuim.

  20. Catalin IVAN Says:

    January 27, 2008 at 12:25 pm

    Pentru Olivian:
    Am o parere proasta in primul rand pentru ca s-au luptat pentru putere, au obtinut-o si nu au stiut ce sa faca dupa aceea. S-a dovedit a fi mult mai fi mult mai greu de gestionat puterea decat de pus mana pe ea. Treaba cu dirigintele mi se pare puerila si jenanta in acelasi timp. Au oficializat faptul ca asculta de Basescu. Mai tii minte afisele lui Carlan din ultima campanie cu un text de genul: “Presedintele a spus la referendum…(am uitat ce)”…Ideea este ca cei din PD_L au ajuns sa nu mai vorbeasca folosind propriile cuvinte. Iar asta este ingrijorator.

    Pentru Catalin:
    Istoria postbelica este influentata profund de social democratie. Cel mai mare dusman al comunismului a fost social democratia. Insa, daca dupa 17 ani de la revolutie cautam sa ne laudam cu istoria partidelor din care facem parte inseamna ca prezentul si trecutul apropiat nu ne avantajeaza deloc….iar asta, iarasi, trebuie sa dea de gandit.

    Pentru radu:
    Exact asta s-a intamplat la referendumul din mai anul trecut. Am spus ca-l dam jos pe Basescu pentru ca nu este bun. Oamenii ne-au intrebat, pe buna dreptate, ce punem in loc. Nici macar un partid nu avea raspuns la intrebare. Prin urmare referendumul nu a trecut si Basescu este in continuare presedinte desi altul ar fi fost rezultatul daca ofeream alternativa.
    Vom ajunge noi, politicienii, sa ne votam intre noi. Nici macar toti membrii de partid nu mai ies la vot. Dezamagirea este generala.

  21. Olivian BREDA Says:

    January 28, 2008 at 10:39 am

    Mersi de raspuns Catalin.

    Poate ca lupta de putere e ceva normal. Nu cred ca poti face ceva daca nu te zbati un pic. :)

  22. Micile Uniri si marile Dezbinari | Cosmin Vaman Says:

    March 31, 2008 at 10:00 pm

    [...] Catalin Ivan e suparat doar pe PD-L si PNL [...]

Lasati un comentariu


 

orizontal line